رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی دشمن دید به‌رغم همه خباثت‌ها و کارشکنی‌ها کشور راه پیشرفت را طی می‌کند، به فکر ایجاد بلوا و آشوب در کشور افتاد، تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم همچنان‌که سیاست تحریم‌های ظالمانه دشمن شکست خورد، توطئه بی‌ثبات‌سازی کشور نیز شکست خورد.
کد خبر: ۱۳۸۶۳۶۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در اجتماع پرشور مردم متدین، ولایتمدار، شهیدپرور و پرتلاش شهرستان پاکدشت ضمن ابراز خرسندی از سفر به این شهرستان و حضور در جمع مردم پاکدشت گفت: قبل از حضور در جمع شما مردم عزیز پاکدشت از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان از جمله تصفیه‌خانه، مرکز درمانی و پروژه کمربندی بازدید کردم که به رغم گذشت بیش از یک دهه از آغاز اجرای آن‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر عزم دولت برای تسریع در روند احداث و تکمیل این پروژه‌ها، افزود: در این سفر تلاش بر این است که دولت با سرعت و شتاب بیشتری مشکلات و گره‌های موجود در شهرستان را با همراهی و همکاری مردم حل و فصل کند. همچنین در این منطقه اراضی به برخی افراد واگذار شده که با وجود گذشت ۲ دهه مشکلات اداری و اجرایی آن برطرف نشده و مقرر شد نهایتا در مدت یکماه این مشکلات برطرف شود.

دکتر رئیسی با اشاره به تقدیم حدود ۵۰۰ شهید از سوی مردم پاکدشت به انقلاب و نظام اسلامی گفت: روحیه ایثارگری مردم این منطقه برای همه مسئولان و دست‌اندرکاران مسئولیتی مضاعف ایجاد می‌کند. امروز نوکری برای این مردم شهیدپرور و دلداده به خدا که اتفاقا در طریق‌الرضا، خادم‌الرضا هم هستند، بزرگترین افتخاری است که نصیب همه ما شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد حواس مسئولین را از خدمت به مردم منحرف کند تا کشور توسعه نیافته و امید مردم به یاس تبدیل شود، افزود: امروز دشمن هم علنی این نیت خود را بیان می‌کند و هم در عمل برای تحقق آن تلاش می‌کند. دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و در مقابل نیرو‌های بسیجی، سپاهی، ارتشی، نیرو‌های خدوم انتظامی و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری این مردم هستند می‌خواهند به مردم امید دهند.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد نسخه‌ای را که در برخی دیگر از کشور‌ها اجرا کرده اینجا هم اجرا کند، اما همچنان که سیاست تحریم او شکست خورد، سیاست بی‌ثبات‌سازی او هم بار دیگر شکست خورد.

رئیس جمهور اضافه کرد: دشمن می‌خواست فروش نفت ایران به صفر برسد، ایران منزوی شده و تجارت ما متوقف و ایران از اقتصاد منطقه حذف شود و چرخ تولید در کشور متوقف شود، اما دید که با وجود همه فشار‌ها فروش نفت افزایش یافته، سهم ایران از تجارت منطقه حدود ۵۰ درصد افزایش یافت و چرخ‌های تولید با همت جوانان ایرانی می‌چرخد و لذا رسما اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری آن‌ها مفتضحانه شکست خورده است.

دکتر رئیسی تصریح کرد: دشمن می‌گفت اگر شروط ما از جمله FATF را نپذیرید نمی‌توانید با کشور‌های منطقه و جهان ارتباط داشته باشید، اما دیدند که ایران بدون توجه به ادعا‌های آن‌ها به عضویت سازمان شانگ‌های درآمد و همکاری منطقه‌ای خود را افزایش داد و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحریم‌ها و تهدید‌ها را با قدرت کنار زده و با تکیه بر اراده پولادین جوانان خود قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و لذا تلاش کرد با ایجاد اغتشاش و بلوا به اهداف خود برسد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمن خیال کرد می‌تواند با بلوا و آشوب پیشرفت کشور را متوقف کند، اما زهی خیال باطل، چرا که دیدند دولت با مردم و در کنار مردم است. اراده شهدایی مثل شهید سلیمانی و شهدای بزرگوار پاکدشت به ما یاد داد که نباید به خواست دشمن دچار توقف و سستی شویم و لذا با الگوگیری از این شهدا حرکت قطار پیشرفت و سازندگی و رفع مشکلات مردم را با شتاب پیش خواهیم برد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تحمیل جنگ ۸ ساله به ملت ایران و نیز شهید کردن بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران از سوی منافقینی که مورد حمایت کشور‌های غربی بودند، گفت: دشمن در همه این توطئه‌گری‌های خود شکست خورد، اما درس عبرت نگرفتند، اما به آن‌ها می‌گوییم که ملت ایران، ملت فلان کشور در شرق و غرب عالم نیستند، بلکه ملتی شجاع، بابصیرت و آگاه هستند که در عین مظلومیت، مقتدرانه پای انقلاب و خون شهدا ایستاده‌اند.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران درخت تناوری است که رهبری فرمودند خون جوانانی پاک و مخلص پای آن ریخته شده است؛ خونی که به ثارالله متصل شده است. بنده در روز‌های گذشته با خانواده تعدادی از شهدای امنیت دیدار و گفتگو کردم، به جای آنکه بنده بخواهم ایشان را دلداری دهم، مادران این شهدا بنده را دلداری می‌داد و می‌گفت که محکم بیایستید چرا که ما همه جان و مال خود را برای حفاظت از این نظام و انقلاب کف دست گرفته‌ایم، این روحیاتی است که دشمن هنوز نتوانسته بشناسد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: به خانواده‌های معظم شهدا اطمینان می‌دهم که امروز خون فرزندان شما از سویی باعث بیداری اسلامی در منطقه شده و از سوی دیگر باعث استحکام و دوام انقلاب و نظام اسلامی شده و جوشش آن در مسیر حفاظت نظام از گزند آسیب‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه محور وصیت همه شهدای انقلاب اسلامی این بود که اجازه ندهید انقلاب، نظام، امام و رهبری تنها بمانند، تصریح کرد: شهدا به ما سفارش کردند که مبادا قرآن و دین و ارزش‌ها را از یاد ببرید و به شما اطمینان می‌دهم که هرگز اجازه نخواهیم داد که وصیت این شهیدان بر زمین بماند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی تمام توان و ظرفیت خود را در جهت رفع مشکلات کشور و تحقق مطالبات مردم به کار خواهد گرفت تا به رغم خواست دشمنان در مسیر حل مشکلات گام برداشته و روز به روز امید و اعتماد مردم را افزایش داده و دشمنان را ناامیدتر و مایوس‌تر کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها