عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای شهر مطرح کرد:

تقابل درآمدزایی و فرهنگ‌سازی در ایستگاه‌های دوچرخه اصفهان

مدیر عامل فولاد مبارکه درپی کسب عنوان «مرد سال فولاد ایران» تصریح کرد:

فولاد مباركه امروز در مقتدرترین و امیدواركننده‌ترین وضعیت قرار دارد

در جریان برگزاری آیین اختتامیه بیست‌و‌چهارمین سمپوزیوم فولاد که روز پنج شنبه 13 آبان ماه سال جاری در سالن همایش های کیش برگزار شد، با رأی حداکثری فعالان و متخصصان شرکت کننده، محمدیاسر طیب‌نیا به‌عنوان «مرد سال فولاد ایران» انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۸۶۳۵۶

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمد یاسر طیب نیا مدیر عامل فولاد مبارکه درپی کسب این عنوان تصریح کرد: به شکرانه خداوند فولاد مبارکه امروز در مقتدرترین و امیدوارکننده‌ترین وضعیت قرار دارد.  وی در بخش نخست سخنان خود گفت: در ابتدا یاد می‌کنم از ۱۲ آبان‌ماه سال ۱۳۸۰ به‌عنوان سالروز بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از فولاد مبارکه که این بازدید نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت این مجموعه صنعتی برای ارکان تصمیم‌گیرنده کشور بوده و همین امر طی سال‌های گذشته موجب کسب دستاوردهای ارزشمند در این قطب صنعتی شده است.


«مرد سال فولاد» همکاران من در گروه فولاد مبارکه هستند
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه پس از دریافت تندیس مرد سال فولاد ایران در اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ در جمع مدیران، صنعتگران، کارشناسان و حاضران در سمپوزیوم گفت: در ابتدا یاد می‌کنم از ۱۲ آبان‌ماه سال ۱۳۸۰ به‌عنوان سالروز بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از فولاد مبارکه که این بازدید نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت این مجموعه صنعتی برای ارکان تصمیم‌گیرنده کشور بوده و همین امر طی سال‌های گذشته موجب کسب دستاوردهای ارزشمند در این قطب صنعتی شده است.

وی تصریح کرد: مرد سال فولاد همکاران من در گروه فولاد مبارکه هستند که علی‌رغم وجود موانع بسیار، توانستند رشد تولید را حفظ کنند.

طیب‌نیا افزود: مرد سال فولاد آن‌هایی هستند که رکوردهای پی‌درپی تولید را در فولاد مبارکه رقم زدند؛ مرد سال فولاد آن‌هایی هستند که در حمله بی‌سابقه سایبری به فولاد مبارکه، در کمتر از ۳۶ ساعت، جریان تولید این شرکت را به‌طور کامل برقرار کردند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مرد سال فولاد آن کارگری است که با دستان پینه‌بسته کنار کوره کار می‌کند. مرد سال فولاد کسانی هستند که در شرکت‌های دانش‌بنیان و در اوج تحریم‌ها، با بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات، اجازه ندادند خدشه‌ای به تولید فولاد مبارکه وارد شود.

وی افتخار کسب عنوان مرد سال فولاد ایران را به همکاران خود در گروه فولاد مبارکه تقدیم کرد و اذعان داشت: افتخار کسب این عنوان را به دستان پینه‌بسته کارگران، بازنشستگان و درایت مدیران بلندهمت فولاد مبارکه تقدیم می‌کنم که این مجموعه را همچون امانتی ارزشمند به ما تحویل دادند تا ضمن صیانت، آن را به اوج بهره‌وری و تعالی رهنمون سازیم.

درصدد تولید انبوه ورق فولاد زنگ‌نزن در فولاد مبارکه هستیم
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان این آئین به سؤالات خبرنگاران این‌چنین پاسخ داد: همکاران ما درصدد هستند که در داخل کشور، با استفاده از تجهیزات موجود و بدون حضور یک کارشناس خارجی، تختال فولاد زنگ‌نزن و ورق آن را به تولید انبوه برسانند.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه کمّی، کیفی و متوازن، توسعه سرمایه‌های انسانی، نگاه جدی به حوزه نوآوری و فناوری‌های جدید و تبدیل شدن به یک صنعت سبز با نگاه ویژه به مسائل زیست‌محیطی، ۵ رویکرد اصلی ما در فولاد مبارکه بوده که طی یک سال گذشته این رویکردها را دنبال کرده‌ایم.

ظرفیت‌های ارزشمندی در کشور ما نهفته است و اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم شاهد بهترین دستاوردها به‌خصوص در حوزه معدن و صنایع معدنی باشیم؛ چراکه زیرساخت‌های بسیار مناسبی در فولاد مبارکه وجود دارد.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای عرضه محصولات جدید به بازار
فولاد مبارکه طی یک سال گذشته رکوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه تولید به ثبت رساند، اما صرفا رسیدن به این رکوردها کافی نیست و باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین وجه بهره ببریم. رویکرد ما با توجه به رکود جهانی صنعت فولاد، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است تا بتوانیم محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنیم.

تولید ده‌ها محصول جدید از گریدهای جدید تختال گرفته تا محصولات نهایی، ورق‌های آجدار، گریدهای مربوط به لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز و تختال موردنیاز برای تولید ورق‌های الکتریکی، تولیدات ارزشمندی بود که طی یک سال گذشته در فولاد مبارکه انجام شد و آماده عرضه به بازار گردید.

ارزش ورق زنگ‌نزن حدود ۱۰ برابر ورق فولادی معمولی است
آخرین دستاورد ارزشمند ما در حوزه تولید محصولات و گریدهای جدید، تولید تختال فولاد زنگ‌نزن بود که به لطف الهی حاصل شد و همکاران ما درصدد هستند که در داخل کشور، با استفاده از تجهیزات موجود و بدون حضور کارشناسان خارجی، این محصول و ورق آن را به تولید انبوه برسانند.

فولاد زنگ‌نزن غالبا در دنیا با تکنولوژی VOD تولید می‌شود، اما فولاد مبارکه این محصول را با تکنولوژی RH تولید کرده است. سالیانه تنها ۵۰ میلیون تن از حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن فولادی که در دنیا تولید می‌شود از نوع فولاد زنگ‌نزن است، اما رشد فزاینده‌ای در ارزش این محصول شاهد هستیم.

ارزش ورق فولادی زنگ‌نزن حدود ۱۰ برابر ورق فولادی معمولی است. در سال ۲۰۲۲ ارزش بازار فولاد زنگ‌نزن قریب به ۱۹۵ میلیارد دلار بوده و با وجود سهم اندک این محصول در تناژ، به لحاظ ارزشی در بازار محصولات فولادی در جهان سهم قابل‌توجهی است.

رشد ارزش بازار فولاد زنگ‌نزن در جهان
پیش‌بینی می‌شود ارزش سالانه بازار فولاد زنگ‌نزن از ۲۰۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۹ افزایش یابد. رشد سرمایه‌گذاری در حوزه تولید این محصول، قریب به 5.6 درصد در سال پیش‌بینی شده که این میزان رشد در کشورهای صنعتی فزاینده‌تر است. پیش‌بینی می‌شود مصرف این محصول تا سال ۲۰۳۰ رشد فزاینده و تصاعدی داشته باشد.

پیشرفت ۵۸ درصدی پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی
حجم پروژه‌های توسعه‌ای در فولاد مبارکه به‌ویژه در حوزه‌های زیرساختی و نیروگاهی نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ برابر رشد داشته است. پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه در کمتر از ۱۰ ماه، ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدوارم در ابتدای سال آینده، فازهای اول و دوم آن به بهره‌برداری برسد.

فولاد مبارکه برای احداث نیروگاه خورشیدی، میادین گازی، حوزه‌های حمل‌ونقل و زنجیره تأمین سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده و امیدواریم با این سرمایه‌گذاری‌ها، علی‌رغم محدودیت‌های موجود، بتوانیم جریان تولید را در سال‌های آتی حفظ کنیم و در تولید محصولات جدید به خودکفایی کامل برسیم.

متخصصان حوزه بورس ارزش سهام فولاد را به‌خوبی درک می‌کنند
همواره افراد آگاه و متخصصان حوزه بورس، ارزش سهام فولاد را به‌خوبی درک می‌کنند؛ چراکه سهام این شرکت یکی از بهترین و بنیادی‌ترین سهام‌های بورس کشور است.

با نگاه جامع به شرایط بازار، فولاد مبارکه امروز در مقتدرترین و امیدوارکننده‌ترین وضعیت قرار دارد. در شرایط رکود جهانی بازار فولاد، شرکت فولاد مبارکه با اتفاقات متعددی ازجمله هجوم سایبری، حملات رسانه‌ای و محدودیت‌های انرژی نیز مواجه بوده و با این وجود شاهد افزایش تولید و رکوردزنی‌های پی‌درپی تولید در این شرکت بوده‌ایم.

پایداری تولید و کاهش مصرف انرژی
طی یک سال اخیر محصولات جدید متعددی به سبد کالایی خود اضافه کردیم و توسعه‌های بسیار زیادی را در حوزه زیرساختی، حمل‌ونقل، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و میادین گازی در دستور کار داریم که هریک از این اقدامات به‌تنهایی به صنعت فولاد تنه می‌زند.

ازاین‌رو با اجرای طرح‌هایی که در دستور کار داریم، نه‌تنها به لحاظ زیرساختی و پایداری تولید شرکت را بیمه می‌کنیم، بلکه به لحاظ زیست‌محیطی و کاهش مصرف انرژی نیز اتفاقات خوبی را در صنعت کشور رقم می‌زنیم.

توانمندی فولاد مبارکه در مدیریت بحران‌ها
در خصوص قطعی گاز در فصل سرما و آسیب رساندن آن به روند تولید باید گفت این امر مسلما به تولید لطمه خواهد زد؛ همان‌طور که سال‌های گذشته نیز این اتفاق افتاد، اما نقطه قوت ما این است که توان مدیریت محدودیت‌ها و بحران‌ها را داریم. ما با برنامه‌ریزی، بحران را مدیریت کردیم و در نهایت به افزایش تولید رسیدیم.

فولاد مبارکه صنعت کوچکی نیست که با یک بحران با مشکل مواجه شود، بلکه آمادگی مقابله با بزرگ‌ترین بحران‌ها را دارد و ازاین‌رو می‌طلبد که سهام‌داران نیز در حفظ و خرید سهام فولاد مبارکه دقت لازم را داشته باشند.

در تأمین تجهیزات بالغ‌بر ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم
وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ برای گرد هم آوردن فعالان زنجیره فولاد ادامه داد: سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد 1401 فرصت مناسبی برای هم‌افزایی شرکت‌های صنعتی در حوزه فولاد بود و این امر نشان‌دهنده فاصله گرفتن از وابستگی و رسیدن به مرزهای خودکفایی است.

اتفاقات ارزشمندی در حوزه بومی‌سازی در زنجیره فولاد رقم خورده است. می‌توان به‌جرئت گفت که در تأمین تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی بالغ‌بر ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و با دانشی که امروز در زنجیره فولاد به وجود آمده، امیدواریم روزی صاحب تکنولوژی هم باشیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها