معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه؛

اعتبار ۵ میلیاردی برای رهایی آبشار “پیران” از بی‌سامانی

علی اصغر رشنو، بااشاره به تخریب راه دسترسی به آبشار پیران در زلزله سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: در این حادثه بخش زیادی از این مسیر تخریب و بخشی از آن نیز در اثر ریزش کوه مسدود شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۸۰

جام جم آنلاین؛به گفته معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه، حدود پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای ساماندهی مسیر آبشار پیران اختصاص یافته است.

علی اصغر رشنو، بااشاره به تخریب راه دسترسی به آبشار پیران در زلزله سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: در این حادثه بخش زیادی از این مسیر تخریب و بخشی از آن نیز در اثر ریزش کوه مسدود شد.

وی ادامه داد: باتوجه به بسته شدن مسیر دسترسی به آبشار و وجود برخی موانع اعتباری برای بازسازی آن، طی چندسال اخیر گردشگران مجبور بودند تنها از بالا به دیدن این جاذبه ارزشمند اکتفا کنند.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه تلاش برای احداث یک مسیر دسترسی جدید هم به این آبشار بی نتیجه بود، تصریح کرد: سرانجام سال گذشته فاز اول ساماندهی و بازسازی مسیر اصلی راه دسترسی به آبشار پیران پس از چهار سال از وقوع زلزله آغاز شد، اما با توجه به کم بودن میزان اعتبار تنها بخش کمی از مسیر بازسازی شد.

وی از اختصاص حدود پنج میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای ساماندهی و بازسازی راه دسترسی به آبشار پیران خبر داد و گفت: در این راستا پروژه آواربرداری، استانداردسازی، مقاوم سازی و احداث راه دسترسی به آبشار پیران در دستورکار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

به گفته این مسئول، نورپردازی، بازسازی و بهسازی پارکینگ و زیرساخت های این جاذبه گردشگری از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد گرفت.

آبشار پیران بزرگترین آبشار طبقاتی کشور و از جمله جاذبه های مهم گردشگری طبیعی در استان کرمانشاه است که در فاصله یازده کیلومتری شهر سرپلذهاب واقع شده و هرساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها