سعید کریمی خو، با اشاره به پیگیری‌ها برای از سرگرفته شدن اعزام های کاروانی از مرز خسروی، اظهار کرد: طی روزهای اخیر با حضور استاندار کرمانشاه نشستی را با رئیس سازمان حج و زیارت کشور داشتیم و این مسئله را پیگیری کردیم.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۶۵

جام جم آنلاین؛ به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه اعزام های کاروانی از مرز خسروی به عتبات عالیات بزودی از سرگرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط بسیار خوب مرز خسروی برای تردد زائرین به عتبات عالیات، موضوع از سرگیری اعزام های کاروانی از این مرز با قرار دادن آن در بسته های سفر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه یکی از مهمترین موانع اعزام های کاروانی از مرز خسروی به عتبات عالیات را مشکل حمل و نقل در آنسوی مرز اعلام کرد و گفت: در ایام اربعین امسال، مرز خسروی بازگشایی شد و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت، اما پس از این ایام به دلیل اینکه شرکت های حمل و نقل عراقی در آنسوی مرز مستقر نیستند، دیگر امکان اعزام های کاروانی از مرز خسروی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با همراهی استاندار کرمانشاه پیگیری هایی برای رفع این مشکل در حال انجام است و بزودی اعزام های کاروانی از مرز خسروی از سر گرفته می شود، عنوان کرد: در نشستی که با رئیس سازمان حج و زیارت کشور داشتیم، مقرر شد تا با شرکت های مجری حمل و نقل کشورمان که اعزام های کاروانی زائرین را برعهده دارند، رایزنی شود تا پای کار بیایند.

کریمی خو خاطرنشان کرد: با از سرگیری اعزام های کاروانی از مرز خسروی، زائرین استان های شمالی و استان های شمال غرب کشور هم از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی در ادامه در خصوص چگونگی اعزام زائرین کرمانشاهی به سوریه هم گفت: در حال حاضر تنها فرودگاه بین المللی مشهد برای اعزام زائرین ایرانی به سوریه فعال است.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این‌که مرز بین‌المللی خسروی قدیمی‌ترین، نزدیک‌ترین و آسان‌ترین مسیر کربلای معلی است گفت: زیرساخت‌های کم‌نظیری در مسیر خسروی وجود دارد که آن را از سایر مسیرهای زائران حسینی متمایز کرده‌ است.

 در نتیجه این دیدار مقرر شد، خسروی به بسته‌های سازمان حج و زیارت اضافه شود و از این‌پس دفاتر حج و زیارت و شرکت‌های مجری، کاروان‌های عتبات را از این مرز هم راهی کربلای معلی کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها