یزد - استاندار یزد با بیان اینکه امام رضا(ع) باید محور فعالیت های فرهنگی شهرستان ابرکوه شود، گفت : شهرستان ابرکوه؛ باید شهرستان هدفِ فرهنگ امام رضایی در تمامی صحنه ها باشد.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۵۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، استاندار یزد در آیین روز ابرکوه و گرامیداشت قدوم امام هشتم بر خاک دارالسعاده، با بیان اینکه قریب به یک هزارو 243 سال از سالروز ورود امام امام رضا(ع) به ابرکوه می گذرد، اظهارداشت: در بررسی انجام شده زمان انجام این رویداد بزرگ تاریخی و مذهبی ماه ربیع الثانی و آبان ماه بوده که تقارن این دوماه در سالجاری، به این رویداد اهمیت ویژه و مضاعفی می دهد.

مهران فاطمی افزود: این رویداد بزرگ، یک هزارو 243 سال سند دلدادگی مردم شهید پرور و ایمانی ابرکوه به  فرهنگ قرآن، اهل بیت و به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است؛الحمدلله الذي جعلنا من المتمسكين بولايته امیرالمومنین

وی در بخش دیگری از سخنانش به بازخوانی ابعاد سفر امام هشتم(ع) به ایران پرداخت و گفت : امام رضا(ع) با مأمون به عنوان با ذکاوت ترین، عمیق ترین و سیایتمدار ترین فرد برنامه ریز علیه اهل بیت(ع) روبرو بود کسی که برنامه ریزی سنگینی برای از بین بردن جریان باریک و زلالی که اهل بیت(ع) در قالب تقیه و مصلحت و پوشش و خفا پس از جریان عاشورا داشتند، کرد.

فاطمی رمز موفقیت تشیع در طول سال های گذشته را «قداست» و «مظلومیت » اهل بیت(ع) عنوان و کرد و خاطرنشان ساخت: مأمون تلاش کرد بالاجبار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را از مدینه به مرو و سپس به دل دستگاه حاکمیتی بیاورد تا قداست و مظلومیت ایشان را از بین ببرد.

استاندار یزد ادامه داد: تجمیع مردم مدینه در زمان عزیمت به سمت ایران و فرمایش این جمله که «بر من گریه کنید»، کاری عمیق و ذکاوتمندانه سیاسی برای نشان دادن «اجبار ایشان به سفر» و «پذیرش ولایت‌عهدی مأمون» بود تا مأمون به اهداف خود نرسد.

وی خاطر نشان ساخت : حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در گذر از استان یزد در مواقف متعددی حضور یافتند اما تنها در شهرستان ابرکوه بیتوته کردند که سند تاریخی آن نیز موجود است.

فاطمی با بیان اینکه اکنون نیز مأمون هایی هستند که بخواهند در آن مسیر گام بردارند، تصریح کرد: جا دارد عقد خواهر خواندگی بین این دو شهرستان ابرکوه و نیشابور با محوریت امام هشتم(ع) و این رویداد تاریخی شکل گیرد
استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امام رضا(ع) باید محور فعالیت های فرهنگی شهرستان ابرکوه شود، اظهارداشت: شهرستان ابرکوه؛ باید شهرستان هدفِ فرهنگ امام رضایی در تمامی صحنه ها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها