یزد - رییس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست گفت:با بارندگی های اخیرحجم آب سد مخزنی خوانسار در شهرستان خاتم استان یزد به یک میلیون و 200 هزارمترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۳۸۶۰۰۴

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد،مهدی حیدری با بیان این خبراظهار داشت: طی بارش اخیرحدود 500 هزار مترمکعب سیلاب با دبی متوسط 5 متر مکعب برثانیه به حجم فعلی پشت سدخوانساراضافه گردید و حجم کلی آب پشت سد در حال حاضر به یک میلیون و 200 هزارمتر مکعب رسیده است.

وی با اظهار خرسندی از بارش باران پاییزی در دومین ماه این فصل افزود: طی رخداد بارش باران تاریخ 12و 13 آبان 1401 میزان بارش در شهر هرات و مروست به ترتیب 28.8 و 24.5 میلیمتر و همچنین در روستای چاهک، بختیاری و خوانسار از توابع شهرستان خاتم به ترتیب 38، 27 و 23 میلیمتر و روستای کرخنگان، چنارناز، توتک و هرابرجان از توابع شهرستان مروست به ترتیب 48، 33، 29 و 27 میلیمتر بوده است.

حیدری تصریح کرد: این بارش ها همچنین باعث آبگیری بندهای خاکی مروست، بوروئیه، هرات 1 و هرات 2 به ترتیب به میزان یک میلیون متر مکعب، یکصدهزارمتر مکعب، 30 هزار متر مکعب و 70 هزار مترمکعب شده  که خوشبختانه خسارتی نداشته است.

وی با اظهار امیدواری از استمرار بارش ها در پاییز و زمستان از شهروندان خواست همچنان در مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب، مدیران استان و شهرستان ها را یاری نمایند.

تنها سد استان یزد با هسته رسی، حداکثر ارتفاع ۵۵ متر و طول تاج سد ۵۰۵، ظرفیت ذخیره ۲۳.۴ (بیست و سه و چهاردهم) میلیون مترمکعب آب را داراست که با هدف تأمین بخشی از آب مورد نیاز شرب، صنعت و کشاورزی، جلوگیری از خسارات سیل و جلوگیری از هدر رفت روان آبها احداث شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها