استاندار کرمان در دیدار سفیر نروژ که در محل استانداری کرمان صورت گرفت،بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو سویه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۸۵۴۳۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سیگوالد هگ،سفیر نروژ به همراه نمایندگانی از کشورهای ژاپن و کره در سفر به کرمان با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ملاقات کردند.

استاندار کرمان در این دیدار گفت:کشور ایران بیش از چهار دهه صادقانه میزبان مهاجران است و استان کرمان نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای را در راستای بهبود وضعیت تحصیلی،درمانی و معیشتی اتباع خارجی انجام داده است.

فداکار افزود:همچنین استان کرمان آمادگی دارد در چارچوب ضوابط و مقررات،هرگونه همکاری که موجب افزایش خدمات به پناهندگان می‌شود را انجام دهد.

استاندار کرمان،اظهار داشت:از سه و نیم میلیون نفر جمعیت ساکن در استان کرمان حدود 10 درصد آن را اتباع کشور افغانستان تشکیل می‌دهند و این در مقابل مصرف اتباع از اقلامی که یارانه به آنها تعلق می‌گیرد عدد بزرگی است.

فداکار،با اشاره به اینکه حدود15 درصد مدارس استان را دانش‌آموزان افغانستانی تشکیل می‌دهند،گفت:جای دادن این تعداد در مدارس فشار زیادی را بابت هزینه‌های معلمین و سرانه‌های آموزشی به آموزش و پرورش استان وارد کرده است.

استاندار کرمان،در ادامه گفت:هزینه‌های بهداشت و درمان اتباع خارجی نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده و 350 هزار نفری که در استان ساکن هستند، نیاز به بیمارستان‌های مجهزی دارند و همچنین زایشگاه‌های مجهزی به آنها تعلق گرفته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه فرصت‌های شغلی زیادی توسط افاغنه در استان اشغال شده است،اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در استان شغل‌های جداگانه‌ای برای اتباع ایجاد کنیم و با یک نگاه بشر دوستانه و همکاری متقابل، مشکلات امنیتی و خیلی از مسائل دیگر پناهندگان را حل کنیم.

سفیر نروژ نیز در این دیدار گفت:این سفر با برنامه‌ریزی از سوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل و انجمن پناهندگان کشور نروژ انجام شده است و از مهمانشهر بردسیر و برخی از پروژه‌های برنامه جهانی غذا در استان کرمان بازدید و مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی شد.

وی با اشاره به برابری جمعیت کشور نروژ با تعداد مهاجران افغانی در ایران گفت:ایران یکی از بزرگترین پذیرندگان مهاجر در جهان است و خدمات ایران به پناهندگان قابل تقدیر بوده و بایستی فارغ از مباحث سیاسی با در نظر گرفتن مسائل بشردوستانه برای حل مشکلات و همکاری بیشتر تعامل داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها