رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی

مداخله مردم در حل مشکلات اولویت دستگاه قضاست

رئیس دیوان عدالت اداری در جریان سفر دو روزه به همراه معاونین خود به استان آذربایجان شرقی، به بررسی مشکلات این استان پرداخت.
کد خبر: ۱۳۸۵۱۲۸

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در جریان سفر دو روزه به همراه معاونین به استان آذربایجان شرقی با حضور در دادگستری استان، در جلسه ملاقات مردمی شرکت کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری به همراه معاونین قضائی دیوان در جلسه ملاقات مردمی به بررسی مشکلات و روند رسیدگی به پرونده ها پرداختند و ضمن شنیدن درخواست های مردمی، دستورات لازم در خصوص پرونده های قضایی ملاقات شوندگان صادر شد.

 در این دیدار که از قبل و از طریق دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اطلاع رسانی صورت گرفته بود، از افرادی که تقاضای این ملاقات را داشتند ثبت نام به عمل آمده و ملاقات شوندگان به صورت صمیمی به بیان مشکلات خود با مسئولین دیوان عدالت اداری کشور پرداختند.

حدود ۱۵۰ نفر از افرادی که برای ملاقات مردمی ثبت نام شده بود توسط رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری پاسخ داده شد که این دیدار مردمی از صبح تا عصر روز ۵ آبان به طول انجامید.

در ادامه این سفر و پس از جلسه ملاقات مردمی ، رئیس دیوان عدالت با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

 مظفری در این دیدار با تاکید بر وجود ضمانت های اجرایی لازم برای اجرای احکام دیوان، گفت: با استفاده از ظرفیت های قانونی انتظار می رود مسئولان خودشان در اجرای حکم پیشقدم شوند، چراکه زیبنده جایگاه مدیران نیست در اجرای احکام صادره سستی کنند.

وی افزود: حقوق مردم حق مسلم و حق الناس بوده و بر اساس قانون مکلف به اجرای آن هستیم و تمامی احکام دیوان عدالت اداری ضمانت اجرای کافی دارد و خود مسئولان به احترام حقوق شهروندی نسبت به اجرا و رفع موانع اقدام کنند و اگر مانع قانونی دارد به دیوان اعلام کنند تا برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز، بهترین نوع عبادت را خدمت به مردم دانست و افزود: مسئولین باید مشکلات مردم را از نزدیک بشنوند و برای حل آن تلاش کنند تا گره از کار مردم باز شود و رضایت الهی محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر رسیدگی و حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: دیوان عدالت اداری جزء سازمان هایی است که بیشترین مراجعه مردمی را دارد و باید کمک به حل مشکلات مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

در ادامه این سفر دو روزه رئیس دیوان عدالت اداری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان شرقی، هدف از این سفر استانی را حضور در میان مردم و رسیدگی به مشکلات آنها دانست و افزود: در این سفرها باید از تشریفات پرهیز کرد و کاربردی باشد .

مظفری رسیدگی خارج از نوبت و همچنین افرادی که رای قطعی گرفته اند و به آن اعتراض دارند را بیشترین خواسته مراجعین ملاقات مردمی برشمرد و افزود: درخواست مراجعان ظرف ۱۵ روز کاری بررسی می شود و پاسخ مقتضی به مراجعین داده می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات در دیوان، گفت: تمام موضوعات دیوان عدالت اداری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل پیگیری می باشد و مردم از سراسر کشور برای ثبت دادخواست و پیگیری موضوعات الزام به حضور در دفتر مرکزی دیوان عدالت اداری در تهران ندارند و از طریق این دفاتر می توانند پیگیر موضوعات خود در دیوان باشند.

وی افزود: در شش ماه دوم سال گذشته ۳۸ جلسه با دستگاه های دولتی در سطح وزارتخانه ها و سازمان ها را داشتیم و ۶۴ مکاتبه در خصوص مواردی که باید دستگاه های اجرایی به جهت کاهش ورودی پرونده ها به دیوان داشته باشند انجام شده است و از آنها خواسته شده که مشکلات را حل کنند و بخشنامه ها و مقررات را اصلاح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها