مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد

فریاد برای پایان مماشات

مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) دیروز شنبه با حضور مردم شهیدپرور استان فارس، مسئولان لشکری و کشوری، خانواده محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان در شیراز برگزار شد. مسئولان لشکری و کشوری نظیر سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت و دیگر مسئولان کشوری و استانی در این مراسم حضور داشتند و تشییع‌کنندگان پس از طی مسیر در خیابان‌های شیراز در حرم مطهر شاهچراغ تجمع کردند.
کد خبر: ۱۳۸۵۰۰۴
همدردی تشییع‌کنندگان شهدای تروریستی شیراز با «آرتین»

از دقایق اولیه صبح در میدان امام‌حسین (ع) شیراز همه آمده بودند؛ پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال، با پای پیاده و ویلچر. همه با چشمانی اشک‌آلود همراه با خانواده. هرکجا چشم می‌انداختی همه یکصدا و متحد موج ابراز همدردی خود را با کودک شیرازی که در حمله تروریستی داغدار شده بود و پدر، مادر و برادر خود را از دست داد نشان دادند. حزن و اندوه در چهره‌های مردمان موج می‌زند، ذکر یاحسین (ع) و یاعلی‌اصغر (ع) به‌یاد شهدای ترور حرم فضای مراسم تشییع را عطرآگین کرده بود، گویی ماه محرم هنوز تمام نشده و جمعیت کثیر به یاد مظلومیت کودک یک‌ساله مجروح و آرتین گریستند. هرچند امروز آرتین جای خالی خانواده‌اش را به‌شدت احساس می‌کند، اما مردم نشان دادند که آرتین تنها نیست. اسم آرتین امروز رمز اتحاد و همبستگی مردم بصیر و وطن‌دوست است که از تروریست، اغتشاش و ناامنی متنفر و بیزار است. در این مراسم مردم و خانواده شهدای این حادثه با در دست داشتن عکس شهدا و سردادن شعار‌هایی علیه جنایت تروریست‌ها، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر به سمت محل تدفین شهدا رفتند.

مشهد میزبان شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ

مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حمله تروریستی شاهچراغ، عصر دیروز با حضور مردم انقلابی مشهد برگزار شد. تشییع‌کنندگان با سر دادن شعار در محکومیت این حادثه، مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی (ع) را پیمودند.

دیروز پیکر این شهدا وارد مشهد شد و در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، با حضور استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و فرماندهان نظامی استان مورد استقبال قرار گرفت و سپس به منظور برگزاری مراسم تشییع، به میدان بسیج منتقل شد.

«داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه»

مردم عزادار در این مراسم با سردادن شعار «داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه/ زن زندگی شهادت، شیراز ما تسلیت» بر مجازات عاملان این جنایت تأکید کردند و همچنین هیئات عزاداری شهر شیراز هم با برپایی دسته‌های عزاداری در مسیر تشییع شهدا به سمت آستان شاهچراغ (ع) عزاداری کردند. مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی در حالی در حرم مطهر احمدبن‌موسی از میدان امام‌حسین (ع) به‌سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور مردم برگزار شد که با تصمیم استاندار فارس، شنبه هفتم آبان‌ماه در این استان تعطیل اعلام شده بود. همچنین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب دیشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام‌خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار شد.

شیراز و مشهد، میزبان آیین تشییع پیکر شهدا

امید خوب، فرزند هوشنگ، اهل دهدشت
زهرا اسمعیلی، فرزند آقاجان، اهل شیراز
علیرضا سرایداران، فرزند محمدحسن، اهل شیراز
مجتبی ندیمی، فرزند مصطفی، اهل شیراز
حسن علی‌پورعیسی، فرزند محمداسمعیل، اهل گیلان
بهادر آزادی‌شیری، فرزند علی‌همت، اهل فسا
علی‌اصغر لری‌گوئینی، فرزند عباس، اهل سیرجان
محمدرضا کشاورز، فرزند مهدی، اهل شیراز
محمدولی کیاسی، فرزند غریبعلی، اهل مرودشت
هوشنگ خوب، فرزند خداداد اهل بهمئی
آرشام سرایداران، فرزند علیرضا، اهل شیراز
شهدایی بودند که پیکر‌های پاک آن‌ها دیروز شنبه در شیراز و مشهد تشییع شد.
 
روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها