استاندار کرمان با تاکید بر اینکه شرکت های معدنی باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر حرکت کنند گفت:کرمان عمدتا استانی معدنی است و صنایع آن نیز معدن پایه هستند،خیلی از بخش‌های دیگر استان از جمله گردشگری به واسطه پوشش معدن نادیده گرفته شدند و آسیب دیدند. 
کد خبر: ۱۳۸۴۰۴۸
نویسنده حکمت قاسم خانی. جام جم کرمان

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدمهدی فداکار،در همایش روز صنعت و معدن وهفته صنایع کوچک به عدم توازن بخش‌های مختلف دراستان کرمان اشاره داشت وگفت:در کنار این معادن بزرگ،اما صنعتی در خور شکل نگرفته است،معادن ما تک درختی در کویر هستند که میلیارد‌ها سود دارند،اما صنعتی کنار آن شکل نگرفته و این بزرگترین آسیب را به استان زده است.

استاندار کرمان ابراز داشت:30 درصد اشتغال استان در معدن است که به 10 برابر نیز می‌تواند افزایش یابد،البته با صنایعی که متاسفانه در کنار آن اجرا نشده‌‌اند. 

فداکار،به عدم توسعه صنعت مس در استان اشاره کرد و گفت:فولاد درسال‌های گذشته توسعه یافتند،اما در مس شاهد توسعه‌ای نبوده‌ایم و پروژه‌ای تعریف نشده است. 

وی ابراز امیدواری کرد در دوره مدیریتی جدید شرکت مس وطرح های در دست،شاهد ارتقای فعالیت‌های توسعه‌ای در استان باشیم و گفت:حتما ظرفیت شرکت مس در استان باید به کار گرفته شود.
 
استاندار کرمان از لزوم راه‌اندازی صنایع پایین‌‌دستی مس در استان نام برد وافزود:اگر شرکت مس در پروژه‌ها مشارکت داشته باشد،مردم هم به اعتماد آنها مشارکت خواهند کرد،اما اکنون استان تنها محصول کاتد تولید می‌کند و سپس به استان‌های دیگر حمل می‌شود. 

فداکار،اهمیت اکتشاف در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:شرکت‌های بزرگ معدنی استان جمع شده‌اند و شرکتی را با محوریت فعالیت‌های اکتشافی تاسیس کرده‌اند. 

وی از کلنگ‌زنی کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در استان خبر داد و گفت:این کار بزرگ با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می‌گیرد‌. 

استاندار کرمان اظهار داشت:شرکت‌های معدنی استان با توجه به احتمال افزایش قیمت انرژی اگر به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت نکنند،گرفتار می‌شوند. 

فداکار،بیان کرد:سهم انرژی‌های خورشیدی تا سال۲۰۵۰ برای تامین انرژی دنیا،افزایش ۱۶برابری خواهد داشت و استان کرمان با توجه به موقعیت بسیار مناسب آب و هوایی وزاویه تابش خورشید می تواند سهم مطلوبی را در این حوزه به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها