کی‌روش در گفتگو با «جام‌جم»

۲۲ستاره می‌خواهم

برترین‌های هفته نهم لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که چهار تیم در این جمع، دو نماینده دارند.
کد خبر: ۱۳۸۳۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، هفته نهم در شرایطی پشت سر گذاشته شد که هفت بازی برنده داشت و فقط یک بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.

در این هفته استقلال و پرسپولیس از سد حریفان خود گذشتند تا در شرایطی که نساجی با درخشش حقیقی، گل‌گهر را شکست داد، از تیم ژنرال سبقت گرفته و کورس قهرمانی را دو تیمی کنند.

در این هفته تراکتور و سپاهان با درخشش عناصر تهاجمی خود به پیروزی های ارزشمندی دست یافتند تا همراه آلومینیوم دو نماینده در تیم منتخب هفته داشته باشند.

چهار نفر دیگر این تیم را بازیکنانی از پرسپولیس، استقلال، پیکان، هوادار و نساجی تشکیل می دهند. اسامی این بازیکنان به همراه شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:

دروازه‌بان: علیرضا حقیقی (نساجی)

دروازه‌بان باتجربه نساجی در تقابل با تیم سابق خود گل‌گهر مثل فصل گذشته خوش درخشید. عملکرد حقیقی در بازی با گل‌گهر در هفته نهم به قدری درخشان بود که پیش از برگزاری بازی‌های روز دوم، می‌توان او را بهترین گلر هفته نامید.

حقیقی، مقابل گل‌گهر با سیوهای نجات‌بخش خود بارها مانع از فروپاشی دروازه نساجی شد و مهاجمان سرشناس حریف را در باز کردن دروازه ناکام گذاشت.

تعداد سیوهای حقیقی مقابل گل‌گهر از انگشت‌های دو دست بیشتر بود اما دو واکنش او بیش از بقیه به چشم آمد؛ جایی‌که دروازه‌بان نساجی، یک بار ضربه آکروباتیک شاکری را به زیبایی مهار کرد و یک بار هم با واکنشی دیدنی، دروازه تیمش را در برابر شوت شکاری نجات داد.

مدافعان: دانیال جهانبخش (پیکان)

نفر دوم تیم منتخب هفته هم مثل گلر، نقش فرشته نجات را در بازی این هفته تیم خود (پیکان) ایفا کرد. دانیال جهانبخش، زننده اولین گل این فصل بود که خیلی زود توانست خود را در ترکیب تیم جدیدش جا انداخته و طی 9 هفته اخیر همواره در ترکیب اصلی حضور داشته باشد.

او این هفته تک گل تساوی‌بخش پیکان را مقابل فولاد در دقایق پایانی به ثمر رساند تا شاگردان حسینی با دست پر به خانه برگردند.

جهانبخش به عنوان مدافع راست پیکان، در شرایطی که تیمش برای جبران تک گل خورده، چهره‌ای تهاجمی به خود گرفته بود، روی یک ریباند دروازه فروزان را باز کرد.

مرتضی پورعلی‌ گنجی (پرسپولیس)

یکی از مهم‌ترین خریدهای فصل پرسپولیس، بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، این روزها سرشار از انگیزه است.

او برای اینکه یکی از مسافران قطر (جام جهانی 2022) باشد، تلاش بسیاری می‌کند. پورعلی گنجی که یکی از حاضرین در اردوی اتریش بود برای جلب رضایت ‌کی‌روش، این روزها در تیم باشگاهی خود نیز فوق‌العاده کار می کند.

ملی‌پوش پرسپولیس در بازی این هفته مقابل مس رفسنجان یک تنه مقابل مهاجمان خطرناک حریف ایستادگی کرد و روی زمین و هوا، بی‌نقص ظاهر شد.

او در دقایق پایانی کار که تیم حریف حملات خود را پردامنه و انتحاری کرده بود، با تجربه بالای خود، کار را مدیریت کرد و یک دفع توپ حیاتی نیز داشت تا یکی از حاضرین در تیم منتخب هفته باشد.

صائب محبی (هوادار)

بازیکن چند پستی هوادار که ساکت الهامی مقابل ملوان او را در خط دفاعی به کار گرفته بود، مثل بازی گذشته، چهره‌ای تاثیرگذار در ترکیب بود. صائب محرمی، هفته گذشته یک پاس گل داد و امروز هم تک گل سه امتیازی تیمش را وارد دروازه ملوان کرد.

او که انگیزه بالایی در تقابل با تیم سابقش داشت، در بازی فیزیکی و فشرده هوادار – ملوان که توپ‌های هوایی نقشی اساسی را ایفا می کرد، یک سرزن قهار نشان داد.

مدافع هوادار که تقریبا همه توپ‌های ارسالی روی دروازه را با سر زد، در دقیقه 65 نیز در نقش مدافع پیش تاخته با ضربه سر، گل پیروزی بخش هوادار را به ثمر رساند.

هافبک‌های دفاعی/ میانی : مهدی مهدی‌پور (استقلال)

هافبک ملی‌پوش استقلال که در مینی کمپ اخیر نیز حضور داشت، در تمامی بازی های این فصل لیگ برتر در ترکیب اصلی آبی‌ها بوده و در هفته نهم نیز به عنوان یکی از یازده بازیکن اصلی تا پایان در زمین حضور داشت.

در نهایت نیز شاگردان ساپینتو روی ارسال ایستگاهی زیبای او و ضربه سر اشتباه مدافع حریف، به تک گل سه امتیازی بازی دست یافتند.

مهدی‌پور که برای قرار گرفتن در لیست نهایی کی‌روش تلاش می کند، مقابل ذوب آهن و در شرایطی که تمام تلاش‌های قبلی برای باز کردن دروازه حریف بی‌نتیجه مانده بود، تیمش را با این پاس زیبا در کورس صدرنشینی با پرسپولیس حفظ کرد.

محمود قاید رحمتی (آلومینیوم)

ایرالکو یک بار دیگر طی این چند هفته اخیر با درخشش محمود قاید رحمتی به پیروزی رسید. محمود قاید رحمتی که در هفته هفتم یک پنالتی سه امتیازی برای تیمش مقابل ملوان گرفت، در هفته نهم، مقابل مس کرمان نیز همه کاره پیروزی دو بر صفر شاگردان رحمتی بود. او در دقیقه 15 بازی با مس، گل اول را زد و 15 دقیقه بعد، سازنده گل دوم تیمش برای علیرضا نقی‌زاده بود.

هافبک آلومینیوم در این فصل یکی از بهترین های تیمش بوده و در اوج آمادگی، به مهره‌ای استراتژیک برای رحمتی در لحظات حساس تبدیل شده است.

هافبک‌های تهاجمی: ریکاردو آلوز (تراکتور)

بازیکن پرتغالی تا به حال ۶ پاس گل ارسال کرده و نقش ویژه‌ای در ترکیب تراکتور داشته است. آلوز در بازی با نفت از فرصت به دست آمده در دقیقه دوم بازی نهایت استفاده را برد و با سانتری دقیق باعث شد محمد عباس‌زاده گل اول را به ثمر برساند.

وی که وظیفه اصلی پخش توپ و طراحی حملات را در تیم ایفا می‌کند، در نیمه دوم نیز با سانتری دقیق به محوطه جریمه برای عباس‌زاده می‌توانست پاس گل دومش را شاهد باشد که گلر نفت مانع از آن شد. اما اوج کار آلوز در دقیقه ۹۰ بود؛ جایی که او با ارسال پاس دقیق، دانایی را پشت دفاع نفت صاحب توپ کرد و او هم توپ را به دهانه دروازه فرستاد تا عباس‌زاده در این مسابقه هت‌تریک کند.

علیرضا نقی‌زاده (آلومینیوم)

نقی‌زاده که پس از پیوستن به آلومینیوم اراک همواره یکی از بازیکنان کلیدی این تیم به شمار می‌رود و در جریان پیروزی 2 بر صفر ارزشمند مقابل مس در کرمان، که شاگردان مهدی رحمتی را 12 امتیازی کرد، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود.

او علاوه بر اینکه در دقیقه 30 با شوتی از پشت محوطه جریمه که پس از برخورد به مدافع حریف وارد دروازه مس شد، گل دوم مسابقه را ثبت کرد، در جریان مسابقه هم نبض بازی را به سود تیم میهمان حفظ کرد. اگر بازیکنان اراکی در زدن ضربات آخر پراشتباه عمل نمی‌کردند، پیروزی آنها در ورزشگاه امام خمینی اراک بسیار پررنگ‌تر از این‌ها می‌شد.

یاسین سلمانی (سپاهان)

هافبک مستعد تیم فوتبال سپاهان پس از دیدار برابر فولاد خوزستان که با اشتباه او طلایی‌پوشان اصفهانی باخت تلخی را تجربه کردند، در مصاف با صنعت نفت آبادان بار دیگر توانست که بدرخشد.

او که از ابتدای نیمه دوم جانشین محمد قربانی شد، روی هر دو گل تیمش تاثیر مستقیم داشت و با کمی دقت بیشتر می‌توانست گل هم بزند اما نقطه عطف عملکرد سلمانی مقابل نفت آبادان پاس عمقی دقیق و بی‌نقص او در وقت‌های اضافی بود که علی‌نژاد را در موقعیت تک به تک قرار داد و گل دوم تیمش به ثمر رسید.

آلویس کامسوبا (سپاهان)

پس از پیوستن به سپاهان، کامسوبا، با رقیب سرسختی به نام علی‌نژاد روبرو شد و شاید آنطور که فکر می‌کرد نتوانست در ترکیب تیم جدیدش خودنمایی کند.

با این حال در دیدار برابر صنعت نفت آبادان الویس کامسوبا بازیکن تکنیکی و ریزنقش سپاهانی‌ها برخلاف همیشه در پست وینگر راست بازی کرد و در طول مسابقه بارها مدافعین تیم حریف را آزار داد.

او اگرچه گلزنی نکرد، اما در به ثمر رسیدن‌ گل‌های تیمش اثرگذار بود و اگر کمی دقت بیشتری داشت می‌توانست گل هم بزند. در مجموع اما این بازیکن استرالیایی بوروندی در ورزشگاه تختی آبادان یکی از بهترین بازیکنان میدان بود.

مهاجم: محمد عباس‌زاده (تراکتور)

مهاجم مازنی تراکتور سه گل زد و سه گل دیگر نزد تا یکی از بهترین بازیکن‌های هفته باشد. عباس‌زاده که به مهاجم متخصص در باکس معروف است، از سانتر آلوز نهایت استفاده را برد و با ضربه سری محکم طاق دروازه را فرو ریخت. وی در همان نیمه اول فرصت داشت دبل کند اما شوتش را محسن‌زاده در اختیار گرفت.

با شروع نیمه دوم در حالی که نفت برنده میدان بود، عباس‌زاده گره را برای بردیف باز کرد. او از سانتر رزاق‌پور در دقیقه ۸۰ بازی نهایت استفاده را برد و با ضربه قیچی برگردان، دفاع و گلر نفت را مغلوب خود کرد. دو دقیقه بعد این بازیکن فرصت داشت تا از سانتر آلوز باز هم با ضربه سر به گل برسد که دروازه‌بان نفت این اجازه را نداد.

در ادامه توپی از کرنر سانتر شد و شوت عباس‌زاده به کمر مدافع نفت خورد تا در بدشانسی هت‌تریک کند. با این حال جاگیری مناسب این مهاجم در دقیقه ۹۰ باعث شد از پاس سجاد دانایی استفاده کند و با پای چپ دروازه را باز کرده و ضمن هت‌تریک، قرمزپوشان را به بردی مهم برساند.

منبع: ورزش سه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها