یک نماینده مجلس از چهره‌هایی که در اغتشاشات اخیر مواضعی شتابزده اخذ کرده‌اند، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۴۲۵

سید علی یزدی خواه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم درباره موضعگیری افراد و چهره های مشهور هنری، ورزشی و فرهنگی درباره مسایل سیاسی و اجتماعی به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: سلبریتی ها اگر در حوزه های تخصصی خود اظهار نظر کنند جزو فرهیختگان جامعه به حساب می آیند و از الزامات فرهیختگی این است که انسان راجع به موضوعی که علم و اشراف دارد اظهار نظر کند و مواقعی که درباره مساله فقدان اطلاعاتی دارد و از پشت پرده خبر ندارد بهتر است اظهار نظر نکند.

وی یادآور شد: در صورت ارائه دیدگاه در حوزه‌هایی که بی ارتباط با تخصص چهره‌هاست، طبعا این نوع موضعگیری نپختده و نسنجیده خواهد بود و اگر این اظهارات درباره موضوعات کلی و عمومی باشد خلاف مصالح ملی کشور رفتار کرده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به مخاطره انداختن تمامیت ارضی کشور و همچنین تجزیه کردن ایران تاکید کرد: معاندان به هیچ وجه دوست ندارند ما کشوری پهناور و با قدرت و انسجام مناسب در برای تهدیدات باشیم و از این در هر آشوبی اول با بهانه ای ورود پیدا می کنند و در ادامه به طرح مباحث انحرافی می پردازند در چنین شرایطی وظیه سلبریتی ها این است که در راستی منافع ملی و تعالی و رفاه مردم گام بردارند نه اینکه نظراتی را ارائه دهند که عملا دشمن از ان سوءاستفاده می کند.

نماینده تهران در ملجس شورای اسلامی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر اکثر کارگردانان و هنرمندان و ورزشکاران موضع گیری خوبی داشتند گفت: برخی هم چون فضا در ابتدا غبارآلود بود سکوت کردند و بعدا به اظهار نظر پرداختند و تعداد انگشت شماری هم با نپختگی و سادگی صبحت هایی را مطحر کردند که برخلاف مصالح ملی بود و با جریان های ضد انقلاب همسو شدند.

یزدی خواه در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه دستگاه فرهنگی این است که با ساماندهی فضای مجازی در کشور زمینه سوءاستفاده های برخی سلبریتی ها که هدفی جز جذب فالوور بیشتر و درآمد بالاتر از طریق اخذ تبیلغات را دارند گرفته شود. همچنین با برگزاری جلسات هم اندیشی با سلبریتی ها از سوی وزارت ارشاد امکان دریافت و تبادل نظرات و همچنین شفاف سازی موضوعات فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها