معاون وزیر خارجه روسیه:

برجام هنوز قابل دسترس است

نماینده روسیه در مذاکرات وین از شروع مجدد مذاکرات وین خبر داده و گفته است از نیمه ماه نوامبر این مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۲۲۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد: «انتظار داریم مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران اواسط نوامبر از سر گرفته شود».

این خبر در حالی منتشر می‌شود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اواخر شهریور ماه مدعی شده بود که مذاکرات احیای برجام در بن‌بست قرار گرفته و انتظار نمی‌رود در روزهای آینده پیشرفتی حاصل شود.

وی همچنین این مذاکرات را یکی از موضوعاتی دانست که «اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق ندارد»! بورل گفت که «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیان مخالفت خود با مذاکرات هسته‌ای در وین بسیار پر سر و صدا بوده است.

با این حال، سخنگوی کاخ سفید دو روز پیش مدعی شد که « توافق هسته‌ ای همچنان بهترین راه برای مقابله با چالش هسته‌ای ایران است». به گفته او «آمریکا تا زمانی که ادامه مذاکرات احیای برجام در راستای امنیت ملی‌اش باشد، به آن ادامه خواهد داد».

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین بروز رسانی در خصوص مذاکرات هسته‌ ای گفته است: «فکر می‌کنم اقداماتی که برای لغو تحریم‌ ها از مسیر مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است، در مجموع در مسیر درست خودش قرار دارد. در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که درک مشترک در موضوعات مختلف وجود دارد و این کمک می‌کند در گام‌های نهایی توافق بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری عمل کنیم. طرف آمریکایی با یک مشکل پیش از این مواجه بود، اینکه درک درستی از شرایط نداشت، احساس می‌کنیم طرف آمریکایی اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد».

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها