دادگاه بلژیک حکم ممنوعیت استرداد دیپلمات ایرانی که به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده بود را لغو کرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۲۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری بلژیکی بلگا مدعی شد دادگاه این کشور حکم ممنوعیت استرداد «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی که به تحمل ۲۰ سال حبس در بلژیک محکوم شده بود را لغو کرد.

این رسانه بلژیکی مدعی شده است که دادگاهی در بروکسل حکم دادگاه دیگری را که در تیرماه محکومیت دیپلمات شاغل در سفارت ایران را صادر کرده بود، لغو کرده است. طبق حکم دادگاه بروکسل راه برای مبادله احتمالی «اولیویه فانده‌کاستیله» امدادگر بلژیکی با اسدی هموار شده است.

«اسدالله اسدی» دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین اتریش ۴ سال پیش به اتهام دست داشتن برای برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین در پاریس بازداشت و به بلژیک منتقل شد.

چندی پیش نمایندگان پارلمان بلژیک با ۷۹ رأی موافق معاهده تبادل زندانیان با ایران را تصویب کردند.

دادگاه تجدید نظر بلژیک روز ۳۱ تیرماه سال جاری موقتاً انتقال «اسدالله اسدی» که طی یک فرآیند کاملاً غیرقانونی و با نقض کنوانسیون ۱۹۶۱ وین بازداشت شده است به ایران را ممنوع اعلام کرده بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از این درباره گفت‌وگو‌های «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان با وزرای خارجه سوئد و بلژیک درباره «حمید نوری» و «اسدالله اسدی» اظهار داشت: «درباره گفت‌وگو‌ها در حاشیه مجمع عموی از مجموعه بیش از ۴۰ ملاقات امیرعبداللهیان با همتایان مذاکره با همتای سوئدی و بلژیک بود، ولی موضوعات ۲ شهروند ما جزو مطالبات مستمر و دائمی ماست و در هر گفت‌وگو و نشست موضوع مطرح می‌شود و تأکید داریم هر ۲ شهروند در یک روند غیرقانونی بازداشت شده‌اند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها