رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر دچار کمبود هشت هزار نیروی اورژانس در سراسر کشور هستیم.
کد خبر: ۱۳۸۲۲۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر میعادفر گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در سراسر کشور داریم که سه هزار دستگاه فرسوده اند و باید از رده خارج شوند. از دولت، مجلس و همچنین سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم که بودجه نشان‌دار را مشخص کنند تا بتوانیم در طول یک فرآیند دو تا سه ساله سه هزار دستگاه آمبولانس را نوسازی کنیم. به شرط انجام این کار، ما نیازمند جایگزینی سالیانه ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور هستیم.

به گفته وی، متاسفانه در آشوب های چند روز اخیر، ۹۳ دستگاه آمبولانس از چرخه خدمت رسانی به مردم خارج شده اند و بررسی ها نشان می دهند که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر به سازمان اورژانس کشور وارد شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: بر اساس برنامه ریزی بلند مدت انجام شده ، ما از راه اندازی ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس جدید عقب مانده ایم. در همین خصوص امسال قرار است مجوزی به وزارت بهداشت داده شود تا بخشی از نیاز‌های ما بر طرف شوند و تامین نیروی پایگاه‌های جدید نیز باید هرچه سریع‌تر انجام شود

میعادفر گفت: در حال حاضر هشت هزار نیرو در سراسر کشور کم داریم که برای حفظ نیروها در اورژانس از نیروهای طرحی و پیام آور استفاده می کنیم. با توسعه پایگاه های اورژانس ما بیشتر دچار کمبود نیرو خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها