استقلال از لحاظ کیفی تفاوت چندانی با فصل گذشته ندارد

آبی متوسط

منصفانه به نظر نمی‌رسد، استقلال تیم دوم جدول را برده و جای همین تیم نشسته، اما چیزی جز نقد نمی‌بیند و نمی‌شنود. تمام واقعیت همین است. ساپینتو خیلی زود تصمیم گرفت از تغییرات در تیمش حرف بزند. او مدعی یک استقلال هجومی بود، تیمی که می‌خواهد زیبا و چشم‌نواز فوتبال بازی کند.
کد خبر: ۱۳۸۲۰۹۴
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
هر چند این تیم واقعا در‌حال تبدیل شدن به تیمی تهاجمی است، اما هنوز نه تا آن اندازه که بالاخره به حرف ساپینتو رسیده باشیم و از تماشای فوتبال این تیم لذت ببریم، اما به هر حال آبی‌های پایتخت هنوز تا تبدیل شدن به تیمی کاملا هجومی فاصله زیادی دارند. شاهد این مدعا دیدار استقلال و گل‌گهر سیرجان است، جایی که به خصوص در نیمه دوم آبی‌ها در خلق موقعیت هم عاجز بودند چه برسد به هجومی بودن. دفاع آن‌ها هم گاهی اوقات بسیار خطرناک آسیب‌پذیر می‌شود. استقلال هنوز یک تیم متوسط است، البته متوسط از نوع رو به بالا.

فاصله با وعده‌ها

دیدار استقلال و گل‌گهر سیرجان جایی برای خلق موقعیت‌های متعدد بود. دو تیم اول یکدیگر را محک زدند و بعد شروع به حمله کردند. اگر شوت‌های مهاجمان دو تیم با اختلاف زیاد یا جزئی به بیرون نمی‌رفت این دیدار گل‌های بیشتری داشت. اما در رابطه با استقلال این نشانه‌ها امیدوارکننده نبود و همه چیز با وعده‌های ساپینتو فاصله داشت. البته تنها نکته خوب هماهنگ بودن پیمان بابایی با محمد محبی است. یکی ساخت و دیگری نواخت. این ساختن‌ها و نواختن‌ها قطعا ادامه خواهد داشت. صالح حردانی هم می‌تواند به مهره قابل اتکای بیشتری برای استقلال تبدیل شود. با تمام این اوصاف استقلال سراسر هجومی هنوز آرزوی هواداران است.

یامگای ستاره، یامگای گل نزن

یامگا یک تمام‌کننده تمام عیار نیست، اما مهاجمی است که هر لحظه می‌تواند خطر‌آفرین باشد و دروازه حریف را فرو بریزد. او، اما در لحظات آخر نمی‌تواند یک تمام‌کننده واقعی باشد و این برخلاف موقعیت کنونی اوست. یامگا هم اکنون بهترین گلزن استقلال به شمار می‌رود، اما نیاز به تحرک بیشتری در فاز هجومی استقلال دارد در غیراین‌صورت در هفته‌ها و ماه‌های آتی می‌تواند به‌تن‌هایی عامل از دست رفتن امتیاز‌های بسیار حساس و مهمی باشد که نقش حیاتی در موقعیت استقلال در جدول رده‌بندی لیگ‌برتر فوتبال ایران دارد. او بزرگ‌ترین تناقض استقلال است. هم ستاره است و هم کسی که این توان را دارد که تبدیل به یک گل‌نزن شود.

دفاع آسیب پذیر

استقلال نه تنها هجومی نیست بلکه نشان داده که حتی در خط دفاع هم می‌تواند مشکل داشته باشد و به شدت آسیب‌پذیر نشان دهد. اگر هوشیاری حسینی نبود شاید تعداد گل‌های گل‌گهر حتی بیشتر از این می‌شد. دفاع به راحتی جا می‌ماند و بازیکنان این تیم به خوبی نمی‌توانند حرکات تیم حریف را پیش‌بینی کنند و همین است که ناگهان حملاتی به دروازه می‌شود که ممکن است هر کدام تبدیل به گل شود. استقلال تا این هفته از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران ۵گل خورده است.

کار سخت ساپینتو

استقلال یکی از مهم‌ترین دیدار‌های نیم فصل را برد، تیمی به نام گل‌گهر سیرجان که در رده دوم جدول جای داشت و حالا جای خود را به همین آبی‌ها داده است. ساپینتو برای نگه داشتن تیمش در این شرایط باید کلی کار انجام بدهد، از ترمیم ضعف‌های دفاعی تا آتشین کردن خط حمله تیمش. استقلال برد، اما هنوز جای کار زیادی دارد. آبی پایتخت برای قهرمان شدن چیز‌های زیادی می‌خواهد که کمبود هر کدام از آن‌ها قابل جبران نیست.

مقابل مدعیان

آبی‌ها تا به حال مقابل دو مدعی قرار گرفته‌اند. آن‌ها مقابل نخستین مدعی یعنی سپاهان شکست خوردند و سپس گل‌گهر را ۲ بر یک بردند. کار سخت دیگر آن‌ها هفته آینده مقابل فولاد است، تیمی که با جواد نکونام کوتاه بیا نیست. بازی هفته بعد آن‌ها از این جهت سخت‌تر است که ساپینتو را به دلیل اخراج در بازی مقابل گل‌گهر در اختیار ندارد و باید در غیاب مربی پرتغالی به مصاف شاگردان نکونام برود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها