آیا می‌دانستید برنامه‌ها، بازی‌ها و سایر محتوای موجود در فروشگاه گوگل‌پلی می‌تواند بسته به کشور متفاوت باشد؟ بنابراین اگر به‌جای جدیدی نقل مکان می‌کنید، ممکن است بخواهید کشور خود را در فروشگاه گوگل‌پلی تغییر دهید تا محتوای خاص آن منطقه را مشاهده کنید.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۷۴
نویسنده رضا حسین‌ زاده - روزنامه‌نگار

جدای از سرگرمی‌های منحصربه‌فرد محلی مانند فیلم‌ها و کتاب‌ها، خدمات ضروری مانند برنامه‌های بانکی ممکن است محدود به قلمرو شما باشد. از طرفی طی یک ماه گذشته مشکلات جدیدی برای اکانت کاربران ایرانی در این برنامه ایجاد شده بود که البته فعلا حل شده است اما به‌طور کلی می‌توانید با تغییر منطقه در گوگل‌پلی از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید چرا که حتی پیش از این هم گوگل‌پلی برای دانلود از ایران محدودیت‌هایی قرار داده بود.

با این حال، هشدار داده می‌شود که فقط هر 12‌ماه یکبار می‌توانید کشور گوگل‌پلی خود را تغییر دهید. بنابراین اگر تصمیم به تغییر آن دارید، مطمئن شوید زیرا تا یک‌سال دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید. علاوه بر این  نمی‌توانید از موجودی گوگل‌پلی کشور قبلی خود استفاده کنید.

برای تغییر کشور خود باید یک کشور جدید در گوگل‌پلی راه‌اندازی کنید که نیاز به حضور در آنجا دارد، یعنی داشتن یک آدرس IP معتبر و یک روش پرداخت معتبر از کشور جدید.

از مرورگر خود به pay.google.com و سپس Settings–>Payments Profile بروید. در کنار کشور/ منطقه، روی ویرایش کلیک کنید که با نماد مداد نشان داده شده است.

گوگل از شما می‌خواهد که یک نمایه پرداخت جدید برای کشور یا منطقه جدید ایجاد کنید. روی ایجاد نمایه جدید کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اولین روش پرداخت باید با کشور یا منطقه نمایه جدید شما مطابقت داشته باشد. پس از تنظیم نمایه خود، می‌توانید روش‌های پرداخت را از کشورها یا مناطق دیگر اضافه کنید.

پس از اتمام، فروشگاه گوگل‌پلی به‌طور خودکار به کشور یا منطقه جدید شما تغییر می‌کند. توجه داشته باشید که پردازش تغییرات کشور ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد.

 نحوه تغییر کشور گوگل‌پلی در اندروید

ابتدا اپلیکیشن گوگل‌پلی‌استور را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود باز کنید. سپس روی نماد نمایه خود در بالا سمت راست و پس از آن روی تنظیمات  کلیک کنید.

سپس روی General–> Account and device preferences از منو ضربه بزنید.

کشوری را که می‌خواهید در آن حساب اضافه کنید، در قسمت کشور و نمایه‌ها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که گوگل فقط کشورهای مرتبط با آدرس IP فعلی شما را نشان می‌دهد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها