پرونده دو شهردار و یک پیمانکار که در سقوط مرگبار دختر چهارساله به چاه مقصر شناخته شده بودند، با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه به دادگاه ارسال شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۶۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، بعدازظهر نوزدهم تیر امسال دختری چهارساله همراه پدرش برای تفریح به فضای سبزی در محدوده افسریه تهران رفت، غافل از این‌که حادثه تلخی قرار است برایش رقم بخورد. دخترک مقابل دوربین پدر ایستاده بود تا از او عکس یادگاری بگیرد اما ناگهان ناپدید‌شد. پدر به جست‌وجو در آنجا پرداخت که ناگهان متوجه شد دخترش داخل چاه افتاده و از نیروهای آتش‌نشانی کمک خواست. آتش‌نشانان پیکر زخمی دختربچه را بیرون آوردند که او بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد. بعد از این اتفاق خانواده معصومه بابت مرگ او در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران و نزد بازپرس میثم حسین‌ پور شکایتی را مطرح کردند. او دستور تحقیقات دراین‌باره را صادر کرد که معلوم شد در آن فضای سبز چاه‌های پرخطر و نیز میلگردهای رهاشده‌ای نیز وجود داشته که می‌توانست برای بچه‌های دیگر پرخطر باشد و شهرداری و پیمانکار در ارتباط با ایمن‌سازی محل، نظارت کافی را انجام نداده بودند.

در ادامه کارشناس رسمی دادگستری و هیات سه‌نفره کارشناسان در محل حادثه حضور یافتند و بعد از بررسی آنجا اعلام کردند شهردار منطقه ۱۵ در این حادثه ۵۰درصد مقصر شهردار ناحیه ۵ این منطقه ۴۰درصد و پیمانکار فضای سبز نیز ۱۰درصد مقصر هستند. بنابراین به این سه متهم، اتهام تسبیب در قتل شبه‌عمد تفهیم و برایشان قرار قانونی صادر شد.

بعد از اخذ آخرین اظهارات متهمان، پرونده دیروز با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه متهمان به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها