هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | خلاصه بازی هوادار - سپاهان

پرسپولیس - تراکتور؛ ادامه‌ای بر هیجان هفته هفتم

نبرد سرخ‌ها در تهران

​​​​​​​شاید پرسپولیسی‌ها به این فکر می‌کنند که این بار هم اوضاع مثل همیشه است و یک برد شیرین دیگر انتظارشان را می‌کشد اما این طور هم نیست. تراکتور با قربان بردیف حسابی جان گرفته و در هفته‌های گذشته تبدیل به تیمی صاحب‌سبک و تاکتیک‌پذیر شده است.
​​​​​​​شاید پرسپولیسی‌ها به این فکر می‌کنند که این بار هم اوضاع مثل همیشه است و یک برد شیرین دیگر انتظارشان را می‌کشد اما این طور هم نیست. تراکتور با قربان بردیف حسابی جان گرفته و در هفته‌های گذشته تبدیل به تیمی صاحب‌سبک و تاکتیک‌پذیر شده است.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۵۰
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

این تیم گاهی هجومی است و گاهی دفاعی اما «انسجام» کم‌کم محور اصلی تیم قربان بردیف شده است. در آن سو پرسپولیس با ۱۴امتیاز و صدرنشینی دلش قرص است، قرص به اندازه‌ای که پیروزی مقابل تراکتور آن هم برای هفتمین بار پیاپی برایش کاملا محرز باشد. به هر حال ادامه هفته هفتم لیگ‌برتر به امروز رسید و شاهد برگزاریسه دیدار هستیم. دیدار پرسپولیس و تراکتور حساب جداگانه‌ای دارد. دو تیم بعد از تعطیلی دو هفته‌ای می‌خواهند با همان کیفیت پیش از تعطیلی لیگ ظاهر شوند.

بازی روی کاکل ستاره‌ها

دیدار پرسپولیس – تراکتور قرار است روی کاکل ستاره‌ها بچرخد، به خصوص از نوع خارجی‌اش. هر چند یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخ‌ها شیخ‌دیاباته را ندارد اما یورگن لوکادیا که هست. او با چهار گل در صدر جدول گلزنان لیگ‌برتر قرار دارد و این هفته هم می‌تواند آمار گلزنی خود را بهبود ببخشد و نشان دهد واقعا قرار است بهترین خارجی تاریخ لیگ‌برتر باشد. در آن سو تراکتوری‌ها برترین پاسور فعلی لیگ را در اختیار دارند، ریکاردو آلوز که تا این هفته چهار پاس گل داده است.

گوستاوو و صفا هادی هم می‌توانند دیگر برگ‌های برنده تراکتور باشند. این دیدار بی‌اغراق یکی از دیدارهای لیگ‌برتری به شمار می‌رود که به نوعی نبرد ستاره‌هاست. نکته: رضا اسدی قرار است در ترکیب تراکتور مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد و قطعا هم انگیزه‌های زیادی دارد. کاوه رضایی هم که گفته می‌شود «مصدوم» است.

طلسم ۳ ساله تراکتور

آخرین باری که تراکتور موفق به شکست پرسپولیس شد به سه سال و یک ماه پیش برمی‌گردد، به طور دقیق‌تر می‌شود هشتم شهریور ۹۸. تراکتور آن دیدار را یک بر صفر برد و بعد از آن به یک طلسم طولانی مدت فرو رفت. پرسپولیس بعد از شهریور ۹۸ شش بار دیگر مقابل تراکتور قرار گرفت و همه را برد.

حالا این تیم پرانگیزه می‌خواهد هفتمین برد متوالی خود را به‌دست بیاورد اما در آن سو پرشورها به دنبال شکستن طلسمی سه ساله هستند.

پرشورها دیگر طاقت ندارند طلسم به هفت بازی کشیده شود. می‌خواهند همین امروز طلسم را بشکنند. حتی با مساوی هم کارشان راه می‌افتد اما کسب پیروزی هم در برنامه‌‌های آنهاست، اما این را هم از یاد نمی‌برند که تیم مقابل‌شان، پرسپولیس صدرنشین و پرانگیزه است. پرسپولیس در هفته ششم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران ۲ بر یک نفت مسجدسلیمان را شکست داد و تراکتور هم با یک گل صنعت نفت آبادان را از پیش رو برداشت.

در مجموع پر سپولیس تا اینجای لیگ ۴ برد و ۲ مساوی داشته است اما تراکتور آمار متفاوتی دارد؛ آنها ۲ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت را ثبت کرده‌اند.
​​​​​​​
عدد بازی با دیدار پرسپولیس- تراکتور

تعداد مصاف‌های پرسپولیس و تراکتور: ۵۳
تعداد بردهای پرسپولیس: ۲۵
تعداد بردهای تراکتور: ۱۰
تعداد مساوی‌ها: ۱۸
تعداد گل‌های پرسپولیس: ۷۳
تعداد گل‌های تراکتور: ۴۲
برترین گلزن تاریخ دیدار دو تیم: فرشاد پیوس (۹ گل)
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: پرسپولیس (۱) تراکتور (۶)
گل‌های پرسپولیس تا این هفته: ۸
تعداد گل‌های تراکتور تا این هفته: ۷

گل‌محمدی: با کی‌روش هماهنگیم

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتور گفت که تیمش سعی می‌کند با یک بازی خوب حال دل مردم را خوب کند.

وی افزود: ما نسبت به رای کمیته انضباطی که بازی را بدون تماشاگر کرد اعتراض کردیم. باید درباره این موضوع کمیته انضباطی صحبت کند.

سرمربی پرسپولیس درباره حضور بازیکنان پرسپولیس در اردوهای تیم‌ملی هم گفت: با کی‌روش صحبت کردم و هر کاری‌ بخواهند برای راحتی تیم‌ملی انجام می‌دهیم.

وی درباره این که آل‌کثیر بدون هماهنگی باشگاه در تمرینات این تیم حاضر شده هم گفت: او جزو تیم ماست، حتی اگر قرارداد نداشته باشد. او در تیم‌ ما مصدوم شده و خودم را مدیون او می‌دانم.

بازی برای سکوهای خالی

دیدار پرسپولیس و تراکتور بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، موضوعی که باعث ناراحتی و اعتراض سران باشگاه تهرانی شد اما این اعتراض فایده‌ای نداشت. پرسپولیس نه تنها در دیدار این هفته مقابل تراکتور که برای دیدار هفته آینده یعنی تقابل با سپاهان نیز تماشاگر ندارد اما از آنجا که در خانه سپاهان به میدان می‌رود چندان ناراحت نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها