بچه های کوه آلپ خلاصه می شد در آنت، لوسین ودنی که در دهکده‌ روسینی‌یر دامنهٔ کوه‌های آلپ سوئیس زندگی می‌کردند.
کد خبر: ۱۳۸۱۵۱۳
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 129

آنت دختری بود کینه ای،حسود وکم اعتماد به نفس اما دلسوز با حس مادرانه نسبت به برادر کوچکش دنی که درآغاز تولد، مادرش را از دست داد،لوسین پسری مهربان و دل رحم اما آخر بدبیاری.

ماجرای اصلی از روزی شروع شد که قاقم دست آموز دنی (کلوز) دست لوسین را گاز گرفت.لوسین ازدنی خواست که به جای کلوزعذرخواهی کند اما کلوز دوباره دست لوسین را گاز گرفت و پسرک ناخودآگاه قاقم را به طرف پرتگاه پرت کرد.دنی که برای نجات کلوز به طرف پرتگاه رفته بود،سقوط کرد و نتیجه اینکه تا آخرمجبور بود با چوب دستی راه برود.

آنت از هر فرصتی استفاده می کرد تا به تلافی، دل لوسین را بشکند. مثلا شکستن اسب چوبی که لوسین با زحمت فراوان آن را تراشیده بود. تازه قبل از آن لوسین کشتی چوبی پر از حیوانات جور واجور برای دنی ساخته بود که آن را هم خرد و خاکشیر کرد.

یادتان هست لوسین توی برف ها می رفت خانه پگین پیرتا تراشیدن چوب را یاد بگیرد و این طوری دل دنی و آنت را شاد کند،بالاخره هم موفق شد.تداعی فریاد خوشحالی لوسین ازاین ماجرا، با دوبله نوشابه امیری چقدر خاطره انگیز است.

این کارتون ژاپنی سال ۱۹۸۳بر اساس رمان انگلیسی جواهرهای برف پاتریشیا سنت جان ساخته شد و مفاهیمی چون عشق، نفرت، مرگ، معلولیت، پشیمانی،ازخودگذشتگی،بخشش وآشتی را به بچه ها نشان می داد.

در خلال داستان افکار،انگیزه‌ها،کش مکش‌ها،احساسات و ترس‌های درونی کودکان، همچنین گرایش آن‌ها به دینداری (مسیحیت) نیز به چشم می‌آمد.

موسیقی خاطره انگیزاین کارتون ساخته مجید انتظامی، بخشی از موسیقی انیمیشن «زال و سیمرغ» است که برای نسخه ای که از تلویزیون ما پخش شد،جایگزین موسیقی اصلی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها