نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به تهدیدهای «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت با وجود ضعف ساختار نظامی این رژیم تاکید کرد که لاپید قورباغه ای در پوست شیر است و توان مقابله با «شیر» ایرانی را ندارد.
کد خبر: ۱۳۸۱۴۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رای الیوم نوشت: «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در گفت وگو با وب‌سایت اطلاعاتی صهیونیستی«والا» تهدیدهایی را درخصوص راه اندازی جنگ بویژه علیه لبنان و ایران مطرح کرد. این تهدیدها تلاشی ناامیدانه برای سرپوش گذاشتن بر وضعیت رعب و وحشتی است که این روزها بر رژیم او را - به خاطر افزایش قدرت اردوگاه مقابل (محور مقاومت) و توسعه موشک‌ها، پهپادها و دیگر قابلیت‌های نظامی این محور- حکمفرما شده است. این توسعه و توانمندیهای نظامی به افسانه برتری نظامی رژیم اسرائیل برای بیش از ۷۴ سال در منطقه پایان داده است.

وی افزود: لاپید از ترس پهپادهای شناسایی و غیر مسلحی که توسط حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به میدان گازی کاریش فرستاد و پهپادهای دیگری که از تمام سکوهای گازی و کشتی های جنگی محافظ آنها در امتداد سواحل فلسطین اشغالی - بدون اینکه توسط رادارهای اسرائیلی شناسایی شوند- عکس گرفتند، به خود لرزید و به همه شروط لبنان (درباره ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی) تن داد و استخراج نفت و گاز از حوزه کاریش را به تعویق انداخت و دست به دامن میانجی آمریکایی برای تسریع در توافق ترسیم مرز دریایی با لبنان شد اما با این حال، مثل قورباغه ای رفتار می کند که ردای شیر به تن کرده است.

وی افزود: اگر لاپید نمی‌تواند با دلاوران لبنانی مقابله کند و از ترس موشک‌ها و پهپادهای آنها به همه شرایط آنها تن می دهد، چگونه می‌تواند با «شیر» ایرانی که صدها هزار موشک، پهپاد و زیردریایی و فراتر از آن دارد، مقابله کند؟

این تحلیلگر تصریح کرد: حزب‌الله با انتشار تصاویرِ پهپادیِ مستندی که از سراسر سواحل فلسطین اشغالی فیلم‌برداری کرد، نشان داد که برتری اطلاعاتی بزرگی بر تمامی سرویس‌های امنیتی اسرائیل دارد. تنها یک اشتباه سران اسرائیل - چه در لبنان و چه در ایران- ممکن است شعله جنگی منطقه ای را روشن کند که تهدیدی برای موجودیت این رژیم خواهد بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها