همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز شهروندان شیراز به منظور محکومیت اهانت به مقدسات با عنوان «امت رسول‌الله(ص)» در شیراز و دیگر شهرهای فارس برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، تجمع شهروندان شیراز روز یکشنبه به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از چهار راه پیروزی شیراز آغاز شد و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه یافت، شهروندان با شعارهای «ملت ما بیدار است از فتنه‌گر بیزار است»، «مرگ بر منافق»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مزدور آمریکایی به جنگ دین آمده» و حیدر حیدر در مسیر خیابان پیروزی شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) راهپیمایی و تظاهرات کردند.

راهپیمایی مردمی شهروندان شیراز در محکومیت اقدامات اخیر عناصر آشوب‌ طلب و ناامن کنندگان فضای جامعه در حالی برگزار شد که شیراز میزبان پیکر مطهری چندی از شهدای دفاع مقدس و شهید امنیت است که بر دوش شهروندان تشییع می شود.

شهروندان در این راهپیمایی با اعلام انزجار از هرگونه آشوب و اغتشاش و تخریب اموال مردم و اموال عمومی از کسانیکه در رخدادهای روزهای مطالباتی داشتند خواستند تا صف خود را از صف آشوبگران جدا کنند و ابراز داشتند اغتشاش و آشوب و بر هم زدن نظم عمومی به هر شکل محکوم است.

طی شبهای گذشته عوامل آشوب‌طلب و اغتشاشگر به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی با حضور پراکنده در چند نقطه از شیراز دست به تخریب اموال عمومی، ایجاد ناامنی و اخلال در نظم عمومی جامعه زده‌اند؛ اقداماتی که از سویی منجر به شهادت مدافعان امنیت و از سوی دیگر هتک حرمت به مقدسات بویژه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و همچنین حجاب بانوان میهن اسلامی را در پی داشت.

همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای والامقام پس از تشریفات خاص نظامی، با سر دادن شعارهایی علیه فتنه گران و آشوب گران از محل میدان شهدا تا آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) بر دوش مردم تشییع و پس از اقامه نماز، به گلزار شهدای شیراز انتقال یافت تا آیین خاک سپاری برگزار شود.

پیکر مطهر شهیدان رسولی و عبادی از شهدای دفاع مقدس و شهید اولادی که در اغتشاشات اخیر شیراز به شهادت رسید، پس از آن در گلزار شهدای شیراز خاکسپاری می گردد.

پیکر شهید غضبان آلبوعبادی در مرودشت تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

محمد تقی کریمی، ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در سن ۲۳ سالگی در جزیره مجنون هورالعظیم در عملیات بدر به شهادت رسید و بسیجی غضبان آلبوعبادی ۴۸ ساله ۴ خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه به فیض شهادت نایل آمد.

محمدرضا رسولی ۲۲ ساله نیز ۸ اسفند ۱۳۶۲ در هورالهویزه عملیات خیبر به درجه شهادت رسید.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها