پلیس پایتخت به‌دنبال اعضای یک شرکت هرمی است که با حبس غیر‌قانونی افراد جویای کار در برابر آزادی آنها‌ از خانواده‌هایشان اخاذی میلیونی می‌کرد‌.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۲۱
به گزارش جام جم آنلاین ، اواخر مرداد امسال مردی میانسال با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کرد پسر ۲۰ ساله‌اش ناپدید شده است. با دستور بازپرس غلام‌حسین صادق‌زاده تحقیقات ماموران پلیس آگاهی تهران از خانواده این جوان آغاز و معلوم شد ساکن یکی از شهر‌های اطراف کرج هستند و پسر سربازشان برای یافتن کار از خانه خارج و ناپدید شده است.

بعد از یک هفته این خانواده به پلیس آگاهی تهران آمده و اعلام کردند پسرشان برای چند دقیقه توانسته با آن‌ها حرف بزند و با التماس گفته ربوده شده و آدم‌ربایان برای آزادی‌اش پول خواسته‌اند. بعد از آن چند مرد در تماس‌های تلفنی با این خانواده در برابر آزادی پسرشان ۲۰۰ میلیون تومان خواستند و برای واریز پول، شماره حساب گروگان را داده و تهدید به قتل وی کرده بودند.

خانواده گروگان، پول را واریز کرده، اما آن‌ها پسر جوان را آزاد نکردند و دوباره تقاضای پول کرده و سه بار برای دریافت پول قرار گذاشته، اما در محل قرار حاضر نشدند. آن‌ها سپس از ترس این‌که دستگیر شوند، گروگان را آزاد کردند.

گروگان نجات‌یافته در تحقیقات پلیسی گفت‌: سرباز بودم و می‌خواستم کاری پیدا کنم و در‌آمد داشته باشم. به‌دنبال کار بودم که با مردی آشنا شدم. او می‌گفت می‌تواند مرا در نیروگاه برق استخدام موقت کند و بعد از پایان خدمت سربازی‌ام در آنجا به‌طور رسمی استخدام شوم. آن روز فریبم داد و برای استخدام مرا به خانه‌ای در جنوب شهر برد که نشانی‌اش را به خاطر ندارم. افراد زیادی در اتاق‌های آنجا زندانی بودند.

۱۰عضو باند هم از زندانیان مراقبت کرده و از خانواده‌شان پول می‌گرفتند. آن‌ها می‌گفتند علاوه بر این‌که خانواده‌هایمان در برابر آزادی ما باید ۲۰ تا ۲۰۰‌میلیون تومان پول بپردازند، بایستی افرادی را به بهانه استخدام و سرمایه‌گذاری به آنجا بکشانیم که از خانواده آن‌ها نیز اخاذی کنند در غیر این صورت ما را خواهند کشت.

در جریان تحقیقات مشخص شد اعضای این باند فراری مدت‌هاست یک شرکت هرمی را راه‌اندازی و به بهانه جذب سرمایه و کاریابی، افراد را به آنجا کشانده و با حبس غیر‌قانونی در برابر آزادی‌شان از خانواده‌های آن‌ها مبالغ کلانی اخاذی می‌کنند. تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند آدم‌ربایی ادامه دارد.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها