دوران حضور نزدیک به دو ساله دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران پنجشنبه شب به پایان رسید و این مربی کروات شاید برای همیشه و شاید هم برای چند سالخاک ایران را ترک کرد. از زمان برکناری او از تیم‌ملی تا خروج او از ایران، حدود دو هفته‌ای طول کشید و دلیلش هم این بود که اسکوچیچ در این مدت برای تفاهم مالی و رسیدگی به قراردادش در تهران مانده و بعد از مدتی از هتل المپیک به هتل هما نقل مکان کرد. او ساعت۱۱ پنجشنبه شب در حالی ایران را ترک کرد که از اتفاقات یک ماه اخیر به‌شدت دلخور، عصبانی و ناراحت به نظر می‌رسید.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۱۱
آنچه کاملا در زمان خروج این مربی کروات به چشم می‌آمد این بود که برخلاف جامعه فوتبال، بازیکنان تیم و اطرافیانش، او هنوز با این جدایی کنار نیامده و مشخص نیست تا چه زمانی این خشم و ناراحتی را با خود به دوش خواهد کشید. نکته دیگر این‌که او در حالی ایران را ترک کرد که هیچ‌کدام از مسئولان فدارسیون یا تیم‌ملی او را بدرقه نکردند. در این مدت از دستیاران سابق اسکوچیچ، فقط علی‌اصغر قربانعلی‌پور و هدایتی، مترجمش بیش از بقیه با او در ارتباط بودند و برای بدرقه این سرمربی به فرودگاه رفتند.

در این مدت، اسکو با هیچ رسانه‌ای صحبت نکرد، اما حرف‌های دستیارش تا حدودی نشان می‌دهد او چه حس و حالی دارد. ماریو تات مربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران در‌این‌باره گفت: دو هفته از این تصمیم گذشته است، اما هنوز نمی‌توانیم بفهمیم چه اتفاقی رخ داده است. این تصمیم خیلی برای ما ناراحت‌کننده بود، زیرا ما تلاش، انرژی و دانش زیادی را صرف کردیم. در موقعیتی نسبتا ناامیدکننده به آن‌ها کمک کردیم و موفق شدیم آن‌ها را به جام‌جهانی ببریم و به عنوان پاداش این کار، اخراج شدیم. تات حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد: «باز هم می‌گویم، جای تاسف بزرگی باقی می‌ماند، زیرا ما با جاه‌طلبی بزرگ آمدیم تا ایران را به جام‌جهانی برسانیم. در نهایت به آن رسیدیم و با تلاش و اراده بسیار شایسته حضور در جام‌جهانی بودیم. ما این فرصت را پیدا نکردیم و رویای ما را گرفتند، زیرا چنین فرصت‌هایی در زندگی زیاد پیش نمی‌آید. راستش را بخواهید اسکوچیچ بسیار ناامید است. این ضربه سختی برای او بود، اما زندگی ادامه دارد.»

آقای آلترناتیو

بعد از اخراج اسکو از تیم‌ملی و ترک ایران، چیزی که ممکن است در مورد آینده او قطعی باشد این است که به‌زودی با پیشنهاد‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. در این میان برخی خبر‌ها می‌گوید او تمایل دارد ابتدا از تیم‌های ملی کشور‌های عربی پیشنهاد کار دریافت کند.

از طرف دیگر، دراگان حالا یکی از بهترین آلترناتیو‌های لیگ‎ برتر ایران است. اگر درباره آلترناتیو بودن بیشتر می‎خواهید بدانید نگاهی به برخی از نیمکت‎های لیگ برتری بیندازید. از ابتدا تا انتهای جدول هر تیمی که بخواهد مربی‌اش را کنار بگذارد قطعا یک گزینه جالب توجه برای جانشینی دارد؛ گزینه‎ای جذاب به نام دراگان اسکوچیچ. البته گفته می‌شود او برای حضور دوباره در فوتبال باشگاهی ایران یک شرط دارد و آن هم این‌که از یک تیم باشگاهی بزرگ و مدعی قهرمانی پیشنهاد کار دریافت کند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها