شوک به دنیای تنیس با اعلام خداحافظی راجر فدرر

پایان کار پادشاه

بعضی از اتفاقات وجود دارد که گرچه می‌دانیم دیر یا زود زمان وقوعش می‌رسد، اما باز هم دوست داریم کمی به تاخیر بیفتد. آن‌هایی که ورزش تنیس را دنبال می‌کنند، مطمئنا در چند روز اخیر در شوک خبری بوده‌اند که برای‌شان بسیار تلخ است. طرفداران این رشته ممکن است هرکدام‌شان یکی از ستاره‌های تنیس را دوست داشته باشند، اما همگی‌شان یک نقطه مشترک دارند و آن هم دوست داشتن راجر فدرر است.
کد خبر: ۱۳۸۰۶۱۰
استاد سوئیسی دنیای تنیس چند روز پیش خبری را اعلام کرد که بعد از مصدومیت سال گذشته‌اش تا حدودی محتمل به نظر می‌رسید. فدرر ۴۱ساله و دارنده ۲۰عنوان گرند اسلم در پیامی اعلام کرد هفته آینده بعد از رقابت‌های لیورکاپ از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی خواهد کرد. فدرر در پیام خود گفت: «این یک تصمیم تلخ و شیرین است. دلم برای تمام چیز‌هایی که تنیس به من داده، تنگ خواهد شد، اما از طرفی حالا چیز‌های زیادی هم برای جشن گرفتن وجود دارد. من خودم را یکی از خوش‌شانس‌ترین انسان‌های روی زمین می‌دانم. چراکه که از استعداد ویژه‌ای در تنیس بهره‌مند بودم و توانستم این ورزش را در سطح و مدت‌زمانی طولانی‌تر از آنچه تصور می‌کردم، انجام دهم.»

واکنش ستاره‌ها

بعد از اعلام این خبر بود که دیگر ستاره‌های دنیای تنیس خیلی زود به خداحافظی فدرر واکنش نشان دادند. اولین واکنش را رافائل نادال، دارنده ۲۲عنوان گرند اسلم و اصلی‌ترین رقیب فدرر داشت که در صفحات خود در شبکه‌های مجازی نوشت:

«کاش این روز هرگز نمی‌آمد. امروز شخصا برای من روز غم‌انگیزی است، همین‌طور برای ورزش دنیا. مایه خوشحالی و در عین حال افتخار من بود که در تمام این سال‌ها کنار تو بودم. لحظات شگفت‌انگیز زیادی را در داخل و خارج از زمین کنار هم زندگی کردیم. در آینده نیز لحظات بیشتری را با هم سپری خواهیم کرد، هنوز کار‌های زیادی وجود دارد که باید با یکدیگر انجام دهیم.»

نواک جوکوویچ هم که در کنار فدرر و نادال، سه اسطوره دنیای تنیس به حساب می‌آیند با انتشار پستی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «راجر، دیدن این روز و توصیف لحظاتی که با یکدیگر در تنیس گذراندیم، دشوار است؛ مرور تمام آن نبرد‌ها و خاطرات شگفت‌انگیزی که طی یک دهه گذشته با هم داشتیم. تو نشان دادی که با پایبندی به اصول اخلاقی و متانت، می‌توان به اوج و کمال رسید. آشنایی با تو چه در درون زمین و چه خارج آن برای من باعث افتخار بوده و هست.»

سرنا ویلیامز، عنوان‌دار ۲۳دوره گرند اسلم و اسطوره آمریکایی تنیس که او هم دو هفته پیش در اوپن آمریکا به دوران حرفه‌ای خود پایان داد در اینستاگرامش نوشت: «می‌خواستم به بهترین شیوه پیام خود را بگویم. مانند تو که با پیامی فصیحانه به دوران بازی‌ات پایان دادی و این کار را همانند دوران حرفه‌ای‌ات بی‌نقص انجام دادی. تو را تحسین می‌کنم و مشتاقم تا فعالیت‌های تو را در آینده نیز دنبال کنم. به باشگاه بازنشسته‌ها خوش آمدی.» کارلوس آلکاراس هم که به تازگی و با قهرمانی در اوپن آمریکا به صدر رده‌بندی جهانی رسید، این‌طور برای فدرر نوشت: «راجر یکی از الگو‌ها و منبع الهام من بوده است. برای تمامی کار‌هایی که برای ورزش‌مان انجام دادی از تو سپاسگزارم. هنوز دوست دارم که با تو بازی کنم.»

آمار‌ها و رکورد‌های فـدرر

تنها تنیسور مردی که توانست به ۱۰فینال متوالی در گرند اسلم‌ها برسد (از فینال ویمبلدون۲۰۰۵ تا فینال۲۰۰۷اوپن‌آمریکا)
۱۵۲۶ مسابقه
۱۲۵۱ برد
۳۶۹ برد در گرنداسلم
۳۱۰ هفته صدرنشینی
۱۰۳ قهرمانی
۲۰ گرند اسلم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها