بزرگترین زمین لرزه‌ های هفته گذشته در عشق آباد استان خراسان جنوبی با بزرگای ۵.۱ رخ داد، ضمن آنکه اهواز نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸، دو زلزله ۳.۳ و دو زلزله ۳.۲ لرزید.
کد خبر: ۱۳۸۰۵۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، در هفته گذشته اهواز استان خوزستان زلزله‌های به بزرگای ۳.۸، دو زلزله ۳.۳ و دو زلزله ۳.۲ را تجربه کرد، ضمن آنکه بزرگترین زمین لرزه هفته گذشته در عشق آباد استان خراسان جنوبی با بزرگای ۵.۱ رخ داد.

در هرمزگان نیز زلزله‌های ۳ و ۳.۳ در فین، ۳.۸ در چارک، ۳.۲ در بندر خمیر و ۳.۴ در کنگ به ثبت رسید. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۹ شهریور

در بندر خمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در پل سفید استان مازندران زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

یکشنبه ۲۰ شهریور

در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری شهداد، ۳۰ کیلومتری اندوهجرد و ۳۱ کیلومتری سیرچ این استان بوده است.

در چویانان استان اصفهان زلزله ۲.۸، در قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ۲.۵، در قوچان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۷ و در روانسر استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

فین استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۴ کیلومتری فین، ۴۴ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۷ کیلومتری فارغان این استان گزارش شد.

اهواز استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۰ کیلومتری اهواز، ۴۶ کیلومتری شادگان و ۵۰ کیلومتری حمیدیه این استان بوده است. زلزله ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری، ۳.۳ در عمق ۵ کیلومتری و ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در بالاده استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۹ کیلومتری به ثبت رسید و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۷ کیلومتری بالاده، ۳۸ کیلومتری کوار و ۴۱ کیلومتری فراشبند گزارش شد.

دوشنبه ۲۱ شهریور

در کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۵، در رباط پشت بادام استان یزد زلزله ۲.۵، در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۶ و در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۹ ثبت شد.

اهواز استان خوزستان نیز با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید.

سه‌شنبه ۲۲ شهریور

در هادی‌شهر استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، در دهلران استان ایلام زلزله ۲.۵، در زمان‌آباد استان سمنان زلزله ۲.۶، در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۵ و در راور استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.

عشق آباد استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۵.۱ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۶ کیلومتری عشق آباد، ۷۰ کیلومتری طبس و ۷۴ کیلومتری بشرویه این استان گزارش شد. زلزله‌های ۲.۶ و ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

فین استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۲ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۶ کیلومتری فارغان این استان بوده است.

کوهدشت استان لرستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری کوهدشت، ۱۸ کیلومتری چقابل و ۲۷ کیلومتری کونانی این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۳ شهریور

در بندر چارک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۹ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۶ کیلومتری بندر چارک، ۲۹ کیلومتری جزیره کیش و ۴۸ کیلومتری جناح این استان به ثبت رسید.

مرند استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، قلعه تل استان خوزستان زلزله ۲.۸، کنگ استان هرمزگان زلزله ۲.۹، فین استان هرمزگان زلزله ۲.۷ و کدکن استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ را تجربه کردند.

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور

در بندر خمیر استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۳۷ کیلومتری بندر خمیر، ۳۹ کیلومتری کنگ و ۴۶ کیلومتری بندر لنگه این استان گزارش شد. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در کنگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۳۱ کیلومتری کنگ، ۳۸ کیلومتری بندر لنگه و ۴۴ کیلومتری بندر خمیر این استان بوده است. زلزله ۳.۲ در عمق ۱۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در جوکار استان همدان زلزله ۲.۸ رخ داد.

رامشیر استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۷ کیلومتری رامشیر، ۲۰ کیلومتری مشراگه و ۲۴ کیلومتری چمران این استان به ثبت رسید.

جمعه ۲۵ شهریور

در مردهک استان کرمان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

امام حسن استان بوشهر با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۲۶ کیلومتری زمین لرزید و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری امام حسن، ۴۱ کیلومتری بندر گناوه و ۴۶ کیلومتری جزیره خارک این استان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها