مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه از ابتدای سال جاری تا کنون و بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۰۱۳۴

جام جم آنلاین-پریا امیری پریان؛ «مختار احمدی» با اشاره به هدفگذاری ایجاد بیش از ۴۶ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه برای سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ هزار مورد از این فرصت های شغلی محقق شده و تحقق نزدیک به ۴۰ درصدی هدفگذاری امسال را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغال ثبت شده در شهرستان‌های استان با بیش از ۶۵۰۰ مورد مربوط به کرمانشاه بوده، عنوان کرد: اما از نظر تحقق هدفگذاری بر اساس سهمیه‌ای که تعریف شده بود دو شهرستان کنگاور(ایجاد ۸۹۸ شغل) و سرپل ذهاب ( ایجاد ۹۴۶ شغل) با تحقق ۴۷ درصدی، بیشترین میزان تحقق اشتغال در سطح استان را داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به اشتغالزایی ایجاد شده توسط دستگاه‌ها و سهم هر بخش نیز اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال بیشترین اشتغال ایجاد شده با بیش از ۶۲۰۰ مورد مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که که ۴۸ درصد هدفگذاری ۱۳ هزار شغلی که برای آن ترسیم شده بود را محقق کرده است.

به گفته این مسئول، بعد از سازمان صمت جهاد کشاورزی با ایجاد بیش از ۳۵۰۰ فرصت شغلی ( تحقق ۵۷ درصدی هدفگذاری)، کیمته امداد با بیش از ۲۸۰۰ شغل (تحقق ۳۸ درصدی هدفگذاری) و بهزیستی با ۱۴۰۰ شغل ( تحقق ۶۶ درصدی هدفگذاری) بیشترین میزان اشتغال ثبت شده را داشتند.

احمدی عنوان کرد: از بین دستگاه ها بیشترین میزان تحقق هدفگذاری مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده که ۲۲۴ درصد اشتغالزایی که برای آن ترسیم شده بود را محقق کرده و اگرچه برای ۱۶۰ نفر تعهد اشتغال داشت اما به میزان نزدیک به ۳۶۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی شرکت آب منطقه‌ای با تحقق ۱۶۹ درصدی تعهد اشتغال و ایجاد ۶۹ فرصت شغلی، شرکت آب و فاضلاب با تحقق ۱۱۵ درصدی و ایجاد ۱۱۸ شغل و شرکت گاز با تحقق صد درصدی و ایجاد ۲۰ شغل، بیشترین تحقق هدفگذاری اشتغال را داشتند.


کرمانشاه رتبه اول صحت اشتغالزایی در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره صحت اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد و اشتغال واقعی که ایجاد شده نیز عنوان کرد: در پنج ماهه امسال از نظر راستی آزمایی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد جایگاه اول کشور را داشتیم و بر اساس راستی آزمایی صورت گرفته از اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۸۰ درصد اشتغالزایی به ثبت رسیده در کرمانشاه مورد تایید قرار گرفته است.

وی از رویه جدید وزارت کار برای راستی آزمایی مشاغل ایجاد شده هم یاد کرد و ادامه داد: در سنوات گذشته راستی آزمایی درباره اشتغال سامانه رصد صورت نمی‌گرفت اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این راستی آزمایی را از سال ۱۴۰۱ به چند شیوه در برنامه قرار داده است که در شیوه اول با افرادی که تلفن و کد ملی آنها به عنوان فرد مشغول به کار شد در سامانه رصد ثبت شده تماس گرفته می شود.

به گفته این مسئول، چنانچه صحت شغل ایجاد شده تایید نشود، موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: شیوه های دیگری نیز برای بررسی صحت ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که یکی از آنها استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره و کارآفرینی برای بازدید میدانی از صحت مشاغل ایجاد شده است.

لزوم ایجاد شغل پایدار همراه با بیمه

وی درباره اهمیت پایداری مشاغلی که ایجاد شده نیز خاطرنشان کرد: بسیار تاکید داریم مشاغلی که در استان ایجاد می شود برای تداوم و پایداری، همراه با بیمه باشد.

احمدی با بیان اینکه این موضوع مورد تاکید استاندار نیز هست ، ادامه داد: تلاش می‌کنیم پوشش بیمه نیروهای کار ارتقا یابد.

وی ارتقای پوشش بیمه را زمینه‌ساز کاهش بسیاری از مشکلات از جمله دغدغه‌های معیشتی، فقر و... دانست و اظهار کرد: بنا داریم در کنار استفاده از بیمه تامین اجتماعی، از ظرفیت‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته از جمله صندوق بیمه روستاییان و عشایر هم خصوصا برای مشاغل مرتبط با حوزه کشاورزی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای توسعه پوشش بیمه داریم، پای کار آوردن بانک‌ها است و بنا داریم با تشدید نظارت‌ها بر پرداخت تسهیلات، بتوانیم پوشش بیمه را برای افرادی که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند افزایش دهیم.

به گفته این مسئول، برای افزایش پوشش بیمه در کنار اشتغالزایی در استان، فعال کردن کمیته بیمه در برنامه قرار گرفته است.


پریا امیری پریان _خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها