یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت :هفت روز پس از تأکید رییس قوه قضاییه در سفر به استان یزد مبنی بر استفاده از هیات های صلح در حل و فصل دعاوی و اختلافات، 5 هیات صلح در اتاق اصناف استان یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری در آیین افتتاح هیات های صلح، اظهارداشت: شورای حل اختلاف استفاده از ظرفیت و توانمندی مردم برای حل مشکلات و اختلافات است و استفاده از ظرفیت های مردمی و رویکرد مردمی سازی قوه قضاییه هم مورد تأکید سند تحول قوه قضاییه است و هم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: اعضای شورای حل اختلاف با شناخت از جامعه هدف و اقشار، بعنوان پیشکسوت و ریش سفید، تجربیات، از نفوذ کلام مردم در راستای حل مشکلات و اختلافات استفاده می کنند تا تنش ها، کینه ها و زخم های دیرین، مرتفع و صمیمیت و مهربانی در بین مردم گسترش یابد.

دهشیری تصریح کرد: در آموزه های دینی و لسان روایات و آیات قرانی بر اصلاح ذات البین که نقطه مقابلش افساد ذات البین است تأکید شده است که به دو نفر که دچار درگیری و اختلاف و قهر می شوند توصیه شده، اول یکی از دو طرف درگیر، پیشقدم در سازش شوند اگر نتوانستند یا نکردند دیگران دخالت کنند.

رییس شورای قضایی استان به ضرورت آموزش حقوق کاربردی اشاره کرد و از آمادگی دستگاه قضایی برای ارائه این آموزش ها خبر داد و گفت: تنظیم یک قولنامه دقیق و عقد یک قرار داد متقن، می تواند از بسیاری از اختلافات پیشگیری کرده و زمینه هرگونه سوء استفاده را کاهش دهد و وجود هیات های صلح نیاز امروز جامعه است و می تواند احساس امنیت را در جامعه بالاتر ببرد.

شایان ذکر است با تلاش دادگستری و همکاری اصناف یزد، هیات های صلح در صنوف نمایشگاه داران اتومبیل، مشاورین املاک، تعمیرکاران اتومبیل، صنایع چوب و صنف آلومینیوم کاران راه انداری و افتتاح شد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها