کارلوس کی‌روش در سال‌هایی که در ایران نبود چه کرد؟

مرد ناکامِ لحظات آخر!

بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران و تیم‌ملی به‌نظرم می‌تواند اتفاق خوبی در این مقطع که تفرقه و دودستگی در بین بازیکنان هست، باشد.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۳۲
نویسنده بهزاد داداش‌زاده - پیشکسوت فوتبال
در واقع او می‌تواند باردیگر وفاق و رفاقت خوبی را در تیم‌ملی فوتبال ایران به‌وجود آورد. حضور این مربی پرتغالی به عنوان سرمربی تیم‌ملی کشورمان در دو دوره جام‌جهانی هم خوبی‌هایی داشت و هم اتفاقات بدی را رقم زد و البته از لحاظ این‌که کی‌روش توانست تیمی منسجم و با قدرتی را در آن دوره بسازد و تقریبا نتایج خوبی هم در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه گرفتیم را نباید نادیده گرفت، اما این سرمربی پرتغالی تیم ملی معایب و بدی‌های زیادی هم داشت که از آن جمله می‌توان به بی‌احترامی وی به مربیان فوتبال داخلی و بزرگان فوتبال ایران اشاره کرد. کی‌روش در دوره‌هایی که در ایران به عنوان سرمربی حضور داشت خودسرانه عمل می‌کرد و با همه امکانات و بودجه لازم که در اختیارش بود در خصوص بازیکن‌سازی و پرورش مربیان داخلی تلاشی نکرد و برعکس به همه مربیان داخلی و پیشکسوتان فوتبال از جمله خود من بی‌احترامی کرد که اگر قرار است وی بار دیگر به عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران روی نیمکت تیم‌ملی بنشیند ابتدا و در مرحله نخست و قبل از این‌که کارش را در تیم‌ملی آغاز کند باید نزد همه رسانه‌ها از همه مربیان و پیشکسوتان فوتبال ایران عذرخواهی کند.

کی‌روش در دو دوره جام‌جهانی بیشتر از بازیکنان لژیونر که در باشگاه‌های خارجی بازی می‌کردند استفاده کرد و هرگز به داشته‌های داخلی ما اعتقاد و توجهی نداشت و با این که بازیکنان بسیار نخبه‌ای را در داخل کشور و باشگاه‌های ایران داشتیم که پرورش یافته مربیان بومی و داخلی بودند از سوی او به تیم‌ملی دعوت نشدند و این یکی از اشتباهات بزرگ کی‌روش بود که امیدواریم این اشتباهات را برطرف کند و در این دوره بازیکن‌سازی و از بازیکنان داخلی استفاده کند. به هرحال امیدوارم تیم‌ملی فوتبال ایران در راه آمادگی بهتر برای حضور هرچه قدرتمندتر در جام‌جهانی قطر روز‌های خوبی را پیش رو داشته باشد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها