رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از امضای قرارداد واگذاری اراضی جهت کشت و توسعه صنایع تبدیلی نساجی در شهرستان جاسک خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از امضای قرارداد واگذاری اراضی جهت کشت و توسعه صنایع تبدیلی نساجی در شهرستان جاسک خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۱۰

 

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از امضای قرارداد واگذاری اراضی جهت کشت و توسعه صنایع تبدیلی نساجی در شهرستان جاسک خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان،  نشستی  که در استانداری هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، جمعی از معاونان وی، مدیران استانی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با محوریت امضای قرارداد واگذاری اراضی جهت کشت و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی نساجی در شهرستان جاسک برگزار شد.


عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حاشیه این نشست بیان داشت: زراعت پنبه در ردیف محصولات اقتصاد مقاومتی است و وزرات جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را به منظور توسعه کشت و تولید این محصول را در دستور کار قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: پیش از سال 1400، بالغ بر 250 هکتار اراضی به کشت محصول پنبه در شهرستان حاجی آباد اختصاص داده شد.

 

وی بیان کرد: استان هرمزگان نیز یکی از استان‌های کشور است که در زمینه تولید پنبه فعالیت دارد و برخی مناطق این استان برای کشت این محصول شرایط بسیار مناسبی دارند، با کشت و تولید پنبه می توانیم سالانه از خروج ارز جلوگیری کنیم و نیز با اجرایی شدن این طرح در جهت خودکفایی گام موثری برداشته خواهد شد.

 

مویدی با اشاره به هدف تکمیل کل زنجیره نساجی در استان، گفت: امسال واگذاری زمین های زراعی برای کشت پنبه به پنج هزار هکتار خواهد رسید در حال حاضر بیش از 300 هکتار از زمین های زراعی شهرستان حاجی آباد و 320 هکتار از زمین های زراعی شهرستان جاسک زیر کشت پنبه است، برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی برای رسیدن به ۲۰ هزار هکتار در هرمزگان است.



رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تأکید بر اشتغالزایی مناسب این صنعت، عنوان کرد: کشت پنبه همراه با استقرار صنایع آن می تواند برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در استان به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزهای صورت گرفته از سوی دولت تا سه سال آینده در زمینه تولید پنبه به خودکفایی می رسیم و با توجه به میزان اشتغالزایی بالایی در صنعت کشت پنبه، برای هر هکتار اراضی زراعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم سه تا پنج نفر نیروی انسانی می توانند مشغول به فعالیت شوند و همین امر باعث ارتقا اقتصاد کشاورز، منطقه و کشور خواهد شد.

 

مویدی بیان داشت: با این طرح ،جاسک به قطب تولید پنبه هرمزگان تبدیل می شود و در این شهرستان کشت پنبه را در فصل های مختلف انجام داده ایم و متوسط عملکرد ما در هرمزگان در زمینه تولید خالص پنبه (وش)بالغ بر سه تن در هر هکتار تخمین زده می شود که این رقم در کشور دو هزار و 740 کیلو است و این رقم موید این است که عملکرد هرمزگان در حوزه کشت و تولید پنبه مطلوب است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: با توجه به آب و هوای استان هرمزگان، کشت پنبه در سایر نقاط هرمزگان هم می تواند انجام شود و بهترین زمان کشت آن در تابستان است.

 

گفتنی است در پایان این نشست قرارداد واگذاری اراضی جهت کشت و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی نساجی در شهرستان جاسک به امضا رسید و حجت‌الاسلام و المسلمین علی شرفی مسئول حوزه ی نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی به نمایندگی از این سازمان قراردادها را به سرمایه‌گذاران تحویل داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها