نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تأکید کرد: امیدواریم هنرمندان و اهالی سینما که در این رویداد عظیم حضور می‌یابند رسالت هنری خود را به انجام رسانده و راهپیمایی عظیم اربعین را با نگرشی هنرمندانه و به زبان گویای هنر به تصویر بکشند.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۰۱
جام جم آنلاین آذربایجان شرقی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، روز شنبه، ۱۹ شهریورماه، در آیین بدرقه اعضای موکب «هنرمندان عاشورایی» برای حضور در راهپپیمایی اربعین، این حرکت عظیم را رزمایش وحدت مسلمین عنوان کرد و گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که از عظیم‌ترین اجتماعات مردمی با حضور ملیت‌های مختلف به شمار می‌رود نمادی از امت واحده‌ اسلام است.

وی افزود: پیاده روی زوار امام حسین(ع) در اربعین از دیرباز و با توصیه و تاکید ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شد و امروز نیز موجب ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمین و مؤمنین و رزمایشی بی‌نظیر از وحدت در مقابل دشمنان اسلام است.

آل‌هاشم با اشاره به نقش و جایگاه هنر در تبیین آموزه‌ها و رویدادهای مذهبی، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌ها و شبهه افکنی‌های دشمنان، هنرمندان می‌توانند با بهره‌گیری از زبان قدرتمند هنر به تبیین واقعیت‌های دین مبین اسلام پرداخته و با بهره‌گیری از اهرم هنر به مقابله با این هجمه‌ها بپردازند.

امام جمعه‌ تبریز تأکید کرد: امیدواریم هنرمندان و اهالی سینما که در این رویداد عظیم حضور می‌یابند رسالت هنری خود را به انجام رسانده و راهپیمایی عظیم اربعین را با نگرشی هنرمندانه و به زبان گویای هنر به تصویر بکشند.

وی گفت: هر هنرمند در رشته‌ فعالیتی خود در حد توان این حرکت جهانی را برای آیندگان روایت کند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، نیز در این آیین، تأسیس موکب هنرمندان عاشورایی در مسیر پیاده‌روی اریعین را اتفاقی مبارک عنوان کرد و گفت: این موکب با همراهی جمعی خود اهالی فرهنگ و هنر رقم خورده و حضور هنرمندان در رستاخیر عظیم فرهنگی و مذهبی اربعین برای تولید محتوای هنری از این رویداد، حائز اهمیت است.

سیدقاسم ناظمی، تاکید کرد: این سفر محتوا محور است و هنرمندان هم در زمان سفر به تولید آثار فرهنگی و هنری خواهند پرداخت و هم پس از بازگشت تأثرات و تأثیرات این سفر را به تصویر کشیده و برای علاقمندان عرضه خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها