علی مهرتاش، امروز(19 شهریور) در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس در استان کرمانشاه، با بیان اینکه از چند ماه پیش برای بازگشایی مرز خسروی برنامه‌ریزی شد، اظهار کرد: امسال پس از سالها مرز خسروی باز شد و با راهبری‌های ستادی و میدانی استاندار جهادی کرمانشاه مشکلات موجود بر سر راه تردد زوار رفع شده و تلاش می‌شود از بازگشایی این مرز به عنوان یک فرصت برای توسعه استان استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۹۷۲۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به تامین اقلام اساسی مورد نیاز موکب‌ها، گفت: کمبودی برای خدمات‌رسانی به زوار پیاده‌روی اربعین در استان نداریم، اما گاهی ترافیک مانع رسیدن به موقع امکانات به موکب‌ها می‌شود.

وی افزود: با وجودی که در مرز خسروی هیچ مشکلی برای انتقال زوار نداریم، اما طرف عراقی زیرساخت‌های لازم برای انتقال زوار در سطح بالا را نداشته و از نظر تشریفات گمرکی و گذرنامه‌ای با مشکلاتی مواجه است که این موضوع تردد زوار را با چالش مواجه می‌کند. البته گرمای هوا نیز مشکلات را تشدید کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به آمادگی استان برای اسکان و خدمات‌رسانی به زوار اربعین، گفت: سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... برای خدمات‌رسانی لجستیکی، تغذیه‌ای و اسکان زوار اربعین پای کار هستند.

وی افزود: علاوه بر این مساجد و فضاهای مختلف استان آماده اسکان اضطراری زوار هستند و در صورتی که کمبود وجود داشته باشد، این آمادگی از سوی مردم استان هم وجود دارد که خانه‌های شخصی خود را برای اسکان زوار پیاده‌روی اربعین موکب کنند.

وی اشاره ای هم به وارد کردن اقلام اساسی مورد نیاز موکب‌ها شامل برنج، گوشت، مرغ، آب معدنی و ... به استان داشت و گفت: کمبودی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در استان نداریم، اما گاهی ترافیک مانع رسیدن به موقع امکانات به موکب‌ها می‌شود.

 مهرتاش در ادامه اقتدار امروز نظام را مرهون رشادت‌ و ایثارگری شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اگر مقاومت‌های هشت ساله رزمندگان در طول سال‌های دفاع مقدس نبود، اقتدار کنونی کشور را نداشتیم.

 وی با تاکید بر اینکه باید رشادت‌ رزمندگان دوران دفاع مقدس را به نسل جدید و آیندگان انتقال دهیم، گفت: اگرچه کارهای زیادی در این حوزه انجام شده، اما واقعیت این است که تاکنون نتوانسته‌ایم به خوبی این حماسه‌ها را به نسل جدید منتقل کنیم.

مهرتاش از رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا به عنوان گنجینه‌های ارزشمندی یاد کرد که می توانند به خوبی واقعیت های دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند و تاکید کرد: واقعیت این است که با بالا رفتن سن و گاها فوت این عزیزان خاطرات شفاهی آنها غبار فراموشی خواهد گرفت، لذا باید هرطور شده نگذاریم این واقعیت‌ها ازدست برود.

این مسئول با بیان اینکه باید ادارات و دستگاه‌های دولتی برای روشنگری در مورد واقعیت‌های دوران دفاع مقدس برنامه‌ریزی داشته باشند، گفت: مسئولان فرهنگی باید با کارهای خلاقانه واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.

مهرتاش از هفته دفاع مقدس به عنوان فرصت خوبی برای پیدا کردن راهکارهایی برای بیان واقعیت‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: باید با انجام کارهای نو و خلاقانه در جهت معرفی رخدادهای دوران دفاع مقدس تلاش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها