رسانه‌ملی، طبیب، عالم، هنرمند، روحانی، فیلسوف، مدیر، کارشناس، پزشک، برنامه‌ساز و......دارد و اغلب هم در کار خود حاذق و ماهرهستند، ولی حکیم ندارد.
کد خبر: ۱۳۷۹۶۸۰
نویسنده حجبار آذین
گرچه در برنامه‌های مختلف و ازجمله برنامه‌های معنوی و گل سرسبد و شاخص آنها، برنامه معنوی معرفت حکما و فلاسفه و استادان علم و ادب وعرفان، حضورفعال دارند و به مسائل معنوی، دینی، ماورائی، اخلاقی، انسانی والهی می‌پردازند، ولی یک برنامه مستقل، جامع و کامل که مانند برنامه آموزشی و پرمخاطب طبیب پاسخگوی پرسش‌ها و مسائل و نیاز‌های بینندگان باشد، ندارد. برنامه‌هایی مانند طبیب درامتداد برنامه‌های شبکه سلامت، بیش از توجه و آموزش وبحث و نقد و تعامل معنوی به مباحث سلامت انسان با محوریت جسم و نیاز‌ها و درمان‌های جسمی می‌پردازند و دراین راستا، طبیب برنامه‌ای بامحتوا و پرتحرک و جذاب و آموزنده و موفق است، اما جای چنین برنامه خوبی باعنوان حکیم، با حضوراهل معنا و معرفت که به روح و روان از زوایای دینی، فقهی، الهی و روان‌شناسی و روانپزشکی بپردازد، خالی است. خالق متعال هستی، انسان شگفت‌انگیز را ازترکیب جسم و روح، خلق فرموده وهرکدام ازاین دو بعد و دو بخش به مراقبت و توجه و تغذیه خاص خود نیازمندند.

بیشترین برنامه‌های پزشکی، درمانی، ورزشی و نمایشی، به مسائل جسم انسان توجه دارند، اما برنامه‌ای متنوع مانند طبیب که باعنوان حکیم، با طرح موضوع‌های مهم و متعدد به روح و روان و پاک وسالم‌سازی روح بپردازد و از راه پاسخ به سوال‌های مخاطبان رسانه‌ملی و خانواده‌ها و جوانان، انسان را برای سفر‌های روحانی و معنوی، یاری وهدایت کند، ضروری می‌نماید. با آن‌که در میان برنامه‌های گوناگون آموزشی و فرهنگی واعتقادی سیما، به برنامه‌های ترکیبی هم که به مباحث روح وجسم عنایت دارند، برمی‌خوریم، ولی از آنجا که انسان، علاوه بر زمینی بودن، آسمانی است و دراین ارتباط و پا گذاردن درمسیرآسمانی والهی شدن، با کوهی از پرسش‌ها روبه‌روست، این نیاز کاملا احساس می‌شود که با تولید برنامه حکیم با شرکت علما، حکما، دین و عرفان‌پژوهان به این سوال‌ها به صورت مستدل، متقن، مناسب و جذاب پاسخ داده شود و رسانه‌ملی در اصلاح و ارتقای فرهنگ جامعه و حرکت‌های تکاملی ومعنوی مردم، قوی‌تر نقش‌آفرینی کند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها