قیمت خودروی تولید داخل امروز جمعه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته باز هم دچار نوسان شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۵۹۸

قیمت خودرو همچنان نوسان دارد. نتیجه مذاکرات برجامی بر کاهش یا افزیش قیمت خودرو در بازار موثر خواهد بود. نوسانات نرخ دلار بر قیمت خودرو تاثیرگذار است. واردات خودرو می تواند قیمت خودرو را کاهش دهد. آخرین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت انواع خودروهای تولید داخل امروز جمعه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد را در جدول زیر مشاهده می‌کنید که با توجه به آمار و قیمت، امروز هم نسبت به روز گذشته دچار افت و خیز قیمتی شد.

نوع خودرو قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ دوگانه سوز ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ELX ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا (تیپ ۱) ۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ساده ۴۲۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو - ۶ دنده ۴۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو SLX ۴۰۵ ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ۳۰۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه سوز ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما ۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۵۰۸ ۲,۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا LX ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H۳۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر E۲ ۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده‌ای ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو (S۷) ۹۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی ۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل ۱,۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو کپچر ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی ویتارا اتومات ۱,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده‌ای ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک ۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ پلاس ۲۱۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای EX ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای R ۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد گازسوز ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد دیزل ۴۶۲,۰۰۰,۰۰۰
آریو ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
چانگان CS۳۵ ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ ۱,۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C۳ ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ پلاس ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار پلاس ۱۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا پلاس دنده‌ای ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا s دنده‌ای ۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت پادرا پلاس ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای S ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خودرو در هفته سوم شهریور

روند چند هفته گذشته بازار خودرو نشان داد که نه نهایی شدن واردات و نه سامانه یکپارچه تخصیص نمی تواند بخشی از التهاب حاکم بر بازار را کنترل کند. به بیان دیگر، ‌آنچه که نه تنها برای بازار خودرو بلکه برای تمام ابعاد اقتصاد ایران اهمیت دارد، آینده برجام و قیمت دلار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در هفته سوم شهریور که مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد و سخنگوی وزارت صمت از ورود خودروهای وارداتی به کشور در آذر ماه خبر داد، قیمت خودرو در بازار آزاد تغییر محسوسی پیدا نکرد و حتی شاهد افزایش قیمت در برخی از مدل ها هم بودیم. این موضوع نشان می دهد که نمی توان به طور قطع گفت که بازار خودرو روند نزولی به خود گرفته است و بیش‌تر شاهد نوسان در این بازار هستیم.

نکته دیگر به رکود عمیق بازار خودرو بر می گردد. تشدید نااطمینانی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور منجر شده که بازار روند مشخصی نداشته باشد و همین موضوع، رکود را به همراه داشته است. در حقیقت خریداران بازار به امید احیای برجام و کاهش قیمت دلار و خودرو فعلاً دست از خرید کشیده اند و از سوی دیگر، فروشنده‌ها نگران از عدم احیای برجام، حاضر به کاهش قیمت ها نیستند. آنگونه که از صحبت های فعالان بازار خودرو بر می‌آید، تعداد خرید و فروش ها به حداقل رسید و شاید در هفته یک معامله نداشته باشند.

در میان محصولات ایران خودرو، پژو ۲۰۷ در هفته سوم شهریور، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف پانوراما با ۱۵ میلیون تومان، بیش‌ترین کاهش را ثبت کرد. قیمت این خودرو در پایان هفته گذشته برابر با ۶۰۵ میلیون تومان بود که در پایان این هفته به ۵۹۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

سمند EF7 و پژو پارس ELX-TU5 نیز با ۵ میلیون تومان کاهش قیمت، در رتبه های بعدی قرار دارند. سمند EF7 در حالی پایان این هفته ۳۴۵ میلیون تومان معامله شد که هفته گذشته قیمت این خودرو برابر با ۳۵۰ میلیون تومان بود. قیمت پارس ELX-TU5 هم از ۴۱۸ میلیون تومان در پایان هفته گذشته به ۴۱۳ تومان در پایان این هفته کاهش پیدا کرد.

در نقطه مقابل تارا دنده‌ای، رانا پانوراما و پژو ۲۰۷ دستی از محصولات ایران خودرویی بودند که در هفته سوم شهریور با افزایش قیمت همراه بودند.

در میان محصولات سایپا، تیبا با ۲ میلیون تومان بیش‌ترین کاهش قیمت را تجربه کرد. تیبا هاچ بک در پایان این هفته ‌۲۰۵ میلیون تومان معامله شد و قیمت این خودرو در مدل صندوقدار نیز به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید ۱۱۱،‌ محصول پرطرفدار سایپا که تولید آن از سال ۱۳۹۹ متوقف شده است،‌ با کاهش یک میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به ۲۰۲ میلیون تومان رسید. قیمت این خودرو در مدل ۱۳۱ هم کاهش یک میلیون تومانی را در هفته سوم شهریور تجربه کرد و ۱۸۲ میلیون تومان معامله شد.

کوییک هم که در هفته های گذشته یکی از مدل‌هایی بود که افت قیمت بالایی را تجربه کرده است، ‌این هفته در مدل R کاهش یک میلیون تومانی را ثبت کرد و ۲۰۴به قیمت میلیون معامله شد. قیمت نسخه معمولی این خودو بدون تغییر نسبت به هفته گذشته برابر با ۲۰۰ میلیون تومان بود.

شوک دلار به قیمت خودرو

رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو از ثبات قیمت در بازار ایران خودرویی ها حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز بازی نرخ دلار در هفته گذشته و نوسان پی در پی آن در بازار موجب شد تا فعالان بازار خودرو از این تغییرات به شوخی دلار در بازار یاد کنند و این نکته تاکید کنند که نوسان مداوم قیمت موجب شده تا قیمت خودرو چندان به این عامل توجهی نشان ندهد. با این شرایط در حالی که امروز نرخ دلار شکل کاهشی به خود گرفته بود، خودرو ترمز تغییر قیمت را کشید و با ثبات در بازار عرضه شد. از سوی دیگر فعالان بازار معتقدند نامشخص بودن مذاکرات برجام موجب سردرگمی در بازار شده است و از سوی دیگر با توجه به آزاد شدن واردت خودرو بسیاری از خریداران در انتظار رسیدن خودروهای وارداتی هستند که این امر موجب شده تا علاوه بر ثبات قیمت شاهد رکود در بازار خودرو باشیم.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شود. با این شرایط «سمند LX» امروز 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» هم در بازار 333 میلیون تومانی شد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار 344 میلیون تومان دست به دست شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 505 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم 391 میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما «رانا پلاس» بدون تغییر در بازار 300 میلیون دست به دست شد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 390 میلیون قیمت خورد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 401 میلیون تومانی ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها