اسپاتیفای و آیتونز، دو غول صنعت موسیقی هستند که هر یک از آنها، امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما به نظر شما کدام یک از آنها از دیگری بهتر است؟
اسپاتیفای و آیتونز، دو غول صنعت موسیقی هستند که هر یک از آنها، امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما به نظر شما کدام یک از آنها از دیگری بهتر است؟
کد خبر: ۱۳۷۹۵۱۱

موسیقی، از سالهای بسیار دور به عنوان بخشی جدا نشدنی از زندگی انسان شناخته می‌شود. گاهی جنبه تفریح داشته و گاهی نیز برای برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مختلف از آن استفاده می‌شده است.

تقریبا از همان زمانی که اینترنت همه گیر شد و به دنبال آن، تلفن‌هایی با قابلیت اتصال به اینترنت به بازار آمدند، زمزمه ایجاد سرویس‌هایی برای پخش انحصاری موسیقی نیز شنیده می‌شد.

اسپاتیفای و آیتونز، دو غول صنعت موسیقی هستند که هر یک از آنها، امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما به نظر شما کدام یک از آنها از دیگری بهتر است؟ 

آیتونز یکی از همین سرویس‌ها است که البته غیر رایگان است و با خرید گیفت کارت آیتونز اپل از ایران موجو یا استفاده از کارت‌های اعتباری، می‌توانید اکانت خود را شارژ کرده و به دنیای بی انتهایی از هزاران موسیقی مختلف گوش دهید.

  

سرویس آیتونز

شرکت اپل، یکی از کمپانی‌های پیشگام در حوزه تکنولوژی است که از همان ابتدا به خوبی توانست خود را در میان رقبایش مطرح کرده و بخش بزرگی از بازار تکنولوژی را به دست گیرد. سرویس iTunes، یکی از محصولات این شرکت است که اولین بار در 9 ژانویه 2001 راه اندازی شد. در ابتدای مسیر، این سرویس صرفا یک پخش کننده موسیقی بود اما بعدا، امکانات دیگری مانند دانلود فایل‌های مختلف صوتی و تصویری و حتی بازی نیز، به آن اضافه شد. iTunes، نرم افزاری است که بر روی دو سیستم عامل مک و ویندوز، قابلیت نصب و اجرا را دارد.

 

 خرید گیفت کارت آیتونز اپل

امکانات آیتونز

سرویس iTunes که اکنون با آن سروکار داریم، چیزی بسیار فراتر از نسخه سال 2001 است. اگر برای اولین بار به این برنامه وارد شوید، خودتان متوجه می‌شوید که این برنامه، صرفا یک سرویس پخش موسیقی ساده نیست. رادیو اینترنتی، قابلیتی است که در کمتر سرویس موسیقی به چشم می‌خورد و شما با استفاده از آن، می‌توانید به ایستگاه‌های رادیویی مختلف در سراسر جهان و با ده‌ها زبان گوناگون گوش دهید. علاوه بر این امکان، آیتونز، دارای فروشگاه بزرگی به نام iTunes Store است که در آن به هزاران فایل صوتی، تصویری، کتاب صوتی و هر چیزی که فکرش را بکنید، دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر این دو امکان، سرویس iTunes را می‌توانید به صورت همزمان بر روی چند دستگاه مختلف نصب کرده و در تمامی آنها، صرفا از یک حساب کاربری استفاده کنید. اپل در طراحی iTunes، کمی پا را فراتر گذاشته است و با افزودن قابلیتی به نام Genius، متناسب با علاقه شما، موسیقی‌های جذابی را پیشنهاد می‌دهد که امتحان کردن آنها خالی از لطف نخواهد بود. شایان ذکر است که استفاده از سرویس iTunes رایگان نیست و باید حساب کاربری خود را یا با استفاده از خرید گیفت کارت آیتونز از فروشگاه‌هایی مانند ایران موجو یا استفاده از کارت‌های اعتباری (این قابلیت برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.) شارژ کنید.

  

سرویس اسپاتیفای

اسپاتیفای، شرکتی سوئدی است که فعالیت خود را در سال 2006 آغاز کرد. این سرویس، امکاناتی مانند پخش موسیقی، پادکست و حتی استریم ویدیو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از سرویس اسپاتیفای، به دلیل امکان نصب آن بر روی سه پلتفرم اندروید، ios و ویندوز، بسیار بیشتر از آیتونز است؛ البته در اختیار گذاشتن نسخه محدود رایگان که تقریبا برای بسیار از افراد پاسخگو خواهد بود، یکی دیگر از دلایل محبوبیت بیشتر این سرویس در مقایسه با iTunes است.

اسپاتیفای بهتر است یا آیتونز؟

امکانات اسپاتیفای

برنامه Spotify، یکی از سختگیرانه ترین قوانین را در بین سرویس‌های پخش موسیقی دارد و شاید همین عامل، دلیل استقبال خواننده‌ها و تولیدکنندگان موسیقی برای نشر آثارشان در این سرویس باشد. بر اساس این قوانین، شما حتی با تهیه اشتراک و پرداخت حق عضویت، به موسیقی اصلی به صورت کامل دسترسی ندارید و صرفا می‌توانید آنها را مستقیما در برنامه اسپاتیفای گوش دهید و نه خارج از آن!

یکی از ویژگی‌های جالب اسپاتیفای در مقایسه با آیتونز، قابلیت کپسول زمان است. این ویژگی، لیستی شامل 60 آهنگی را که در گذشته گوش داده‌اید برای شما آماده می‌کند که گوش دادن به آنها، هم حس نوستالژیک دارد و هم جذاب است. در نسخه رایگان اسپاتیفای، اگرچه امکانات تقریبا خوبی به کاربران ارائه می‌شود، اما باز هم تبلیغات نه چندان کوتاه اجباری در میان موسیقی‌ها، محدودیت برای انتخاب کیفیت بالاتر یک موسیقی و عدم اجازه دانلود، می‌تواند برای برخی از کاربران آزار دهنده باشد و چاره‌ای جز تهیه اشتراک برای خلاص شدن از محدودیت‌ها نداشته باشند. با خرید گیفت کارت اسپاتیفای از ایران موجو یا استفاده از کارت‌های اعتباری، می‌توانید اکانت اسپاتیفای خود را شارژ کرده و به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش دهید.

 

اسپاتیفای بهتر است یا آیتونز؟

با همه قابلیت‌های موجود در این دو برنامه و همچنین تعداد کاربران آنها، به نظر می‌رسد که اسپاتیفای به دلیل امکانات بیشتر و سازگاری بهتر با کاربران، انتخاب مناسب تری در مقایسه با آیتونز باشد. در واقع، یکی از بزرگترین محدودیت‌های iTunes، عدم اجازه نصب بر روی پلتفرم‌هایی به غیر از ویندوز و مک است که همین عامل، باعث از دست رفتن میلیون‌ها کاربر اندروید و روانه شدن آنها به سمت اسپاتیفای می‌شود. با این وجود، در نهایت صرفا سلیقه افراد است که تصمیم گیرنده خواهد بود و نمی‌توان نسخه یکسانی را برای همه تجویز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها