وزیر امور خارجه درباره گفت‌وگوی تلفنی‌اش با همتای عراقی عنوان کرد: خواستار گفت‌وگوی مجدد عراق با عربستان سعودی برای آزادی هر چه زودتر حاجی اسیر ایرانی شدم.
کد خبر: ۱۳۷۹۵۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرامش درباره گفت‌وگوی تلفنی دیشب با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نوشت: به صورت تلفنی با وزیر خارجه عراق صحبت کردم، از دولت و ملت عراق به خاطر مهمان نوازی کریمانه‌شان تشکر کردم، اما از آقای فؤاد حسین خواستم تمهیدات بیشتری را برای ورود زمینی و هوایی زوار‌ عزیز کشورمان به عراق، برقرار کنند. روز چهارشنبه هم جناب آقای دکتر مخبر موضوع را با نخست وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی دنبال کردند.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد: این چند روز اخباری مبنی بر سختی شرایط برخی زوار ایرانی در مرز ایران و عراق و همچنین مشکلات دیگر در خاک عراق را دریافت کردم که در گفت‌وگوی تلفنی تمام آنها را به آقای فؤاد حسین منتقل کرده و خواستار مساعدت برای رفع مشکلات و موانع شدم.

درخواست از فؤاد حسین برای تسهیل ورود زوار افغانستانی و پاکستانی

وی همچنین افزود: مشکل دیگر این است که چند روزی است که زائران افغانستانی و پاکستانی سید الشهدا (ع) برای ورود به عراق با مشکل مواجه شده‌اند، از آقای فؤاد حسین خواستم ورود این برادران و خواهران عزیز ما را تسهیل کنند.

وزیر خارجه اضافه کرد: آقای فؤاد حسین سفر پنج شنبه آقای وحیدی وزیر کشور ایران به عراق را جهت پیگیری امور زوار اربعین سازنده دانسته و ابراز امیدواری کردند با این سفر هماهنگی‌ها بیش از پیش خواهد شد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در این گفت‌وگو طبق وظیفه و قولی که به خانواده حاجی بازداشتی ایران در سعودی داده‌ام خواستار گفت‌وگوی مجدد عراق با عربستان سعودی برای آزادی هر چه زودتر حاجی اسیر ایرانی شدم که آقای فؤاد حسین ضمن شرح مکالمه اخیر خود با وزیر خارجه سعودی ابراز امیدواری کرد شرایط آزادی هموطن عزیز ما هر چه زودتر فراهم شود.

به گزارش فارس، در پی بازداشت و زندانی شدن «خلیل دردمند» حاجی ایرانی در مراسم حج امسال علاوه بر سازمان حج و زیارت، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را در راستای آزادی هر چه سریع‌تر این شهروند ایرانی صورت داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در رایزنی تلفنی با همتایان عراقی و عمانی و همچنین در سفر اخیر «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق این موضوع را مورد پیگیری قرار داد و علاوه بر این، ضمن دیدار و گفت‌وگو با خانواده این تبعه ایرانی، تأکید کرد که این وزارتخانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان به کار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها