همایش شاهنامه‌خوانی ویژه کودکان و نوجوانان به همت انجمن تلاشگران و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در سالن‌ همایش‌های مرکز مجتمع کرج، برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۷۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

اداره‌کل کانون البرز، این همایش روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱از ساعت ۱۷ الی ۱۹  با حضور «مهری فلاح»، سرپرست کانون استان، «عادل جلیلی»، مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان کرج، «بهمن حمیدی» از اساتید بنام شاهنامه در ایران، جمعی از مربیان، والدین و کودکان و نوجوانان انجمن تلاشگران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

کانون محلی برای آشتی کودکان و نوجوانان با فرهنگ کهن

«مهری فلاح»، سرپرست کانون البرز  در سخنانی از والدین و مربیان  به دلیل وقت گذاری و تلاش برای ارتقای کودکان و نوجوانان در جهت فهم فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی و ادبیات ایران زمین تشکر و قدردانی کرده و اجرای بسیار خوب کودکان و نوجوانان را حاصل این اهمیت ها دانست.

این مقام مسوول با اشاره به لزوم  بهره‌گیری از ادبیات غنی و پند آموز پارسی افزود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محلی برای آشتی دادن نسل امروز با فرهنگ کهن است و ما تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از شیوه‌های جذاب و متنوع در این مسیر گام برداریم.

کانون محلی مناسب، امن و مؤثر برای کودکان و نوجوانان

«عادل جلیلی»، مدیر عامل خانه‌ی هنرمندان کرج هم در سخنانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را محلی مناسب، امن و موثر برای کودکان و نوجوانان و تربیت آنان معرفی کرده و گفت خانه هنرمندان کرج هم با تمام ظرفیت آماده است تا با کانون استان البرز همکاری کرده و ضمن معرفی چهره‌های مطرح و متخصص استانی از جمله استاد رشید کاکاوند در حوزه ادبیات ، شرایط مناسبی را برای بهره‌مندی اعضا و مربیان کانون فراهم کند.

گفتنی است قبل از سخنرانی این مسؤولان،  فعالیت های متنوعی از جمله اجرای  شاهنامه خوانی گروه‌های«هفت خان رستم»،«زال و سیمرغ»،«رستم و سهراب» و غزل‌خوانی گروه«بلبلان عاشق» به همراه تارنوازی و تنبک نوازی کودکان و نوجوانان و اجرای سرود برگزار شد.

در پایان نیز از تمامی کودکان و نوجوانان تجلیل شد.

لازم به توضیح است اجرای این ویژه برنامه‌ی فرهنگی، هنری را «سارینا حیدری» عضو مرکز شماره ۱ کانون کرج و عضو انجمن تلاشگران کرج بر عهده داشت.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها