«استقلالِ ساپینتو» تا می‎تواند موقعیت از دست می‌دهد

متخصص ادعا

هنوز در اوایل فصل به سر می‌بریم بنابراین چندان نمی‌توانیم نسبت به این موضوع قضاوت داشته باشیم که آیا این شرایط عادی است یا خیر. اما قابل انکار نیست که تیم با مشکلاتی روبه‌رو است.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۶۷
نویسنده ستار همدانی - کارشناس فوتبال

بالاخره هواداران انتظار دارند تیم هم زیبا بازی کند و هم ببرد. تغییرات کادر فنی باعث شد تا تیم دیرتر از حد معمول به وحدت تاکتیکی برسد. به نظر من القای تفکرات تاکتیکی ساپینتو تا حدودی زمان‌بر است.

در این میان هم باید به مشکل اساسی استقلال اشاره داشته باشم که به خط هافبک این تیم مربوط می‌شود. خط هافبک تیم فاقد یک بازیگردان تخصصی است و این باعث می‌شود سرعت گردش توپ بسیار پایین بیاید که این یک پوئن بسیار منفی است.

استقلال از مهاجمان خوبی برخوردار است که سرعت خوبی هم دارند و بسیار توانمند هستند. بابایی، شهباززاده، قائدی و محبی همگی کیفیت بالایی دارند که این کیفیت خوب توام با یک سرعت قابل توجه است.

چون این بازیکنان سرعتی هستند کندی خط هافبک باعث مشکل می‌شود. اگر سرعت لازم برای گردش توپ در خط هافبک ایجاد نشود آنگاه روزنه‌ها بسته می‌شود و توپ به ندرت به این مهاجمان می‌رسد.

نظر شخصی من این است که ساپینتو باید برخی از بازیکنان خط هافبک استقلال را تغییر بدهد و نفرات جدیدی را به جای آنها بگذارد. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند گره‌گشای خط هافبک باشند همانند آمانوف. هافبک‌های استقلال باید یاد بگیرند رو به جلو بازی کنند.

پاس‌های رو به جلو در استقلال بسیار کم است و همه این موارد منفی به خط هافبک و ضعف‌های آشکار و مشهود در آن برمی‌گردد.

اگر اشکالات این منطقه برطرف شود آنگاه مشکل گلزنی هم حل می‌شود. فعلا تنها وظیفه‌ای که در قبال استقلال داریم این است که حمایت‌های لازم را از این تیم به عمل بیاوریم تا تیم به شرایط ایده‌آل خودش برگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها