جزئیات کار شکنی مجدد آمریکا در مسیر مذاکرات

واشنگتن دبه کرد

لفاظی‌ها و سخن‌پراکنی‌های اخیر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در پارلمان آلمان مبنی بر تهدید ایران و درخواست از اروپا برای توافق نکردن هسته‌ای و تحریم بیشتر جمهوری اسلامی ایران، حاکی از آن است که تحلیل ملت عزیز ایران درباره تنها نبودن ایالات متحده در کارشکنی در مسیر مذاکرات کاملا بجا و درست بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۵۷
نویسنده محمداسماعیل کوثری - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

این سخنان نشان می‌دهد مقامات آمریکایی به‌تنهایی در خصوص توافق تصمیم‌گیر نیستند بلکه عمده فتنه‌انگیزی‌ها و لجبازی‌ها ناشی از عملکرد صهیونیست‌هاست.

این مسأله البته پیشتر هم اتفاق افتاده بود. در دهه۹۰ که ایران درگیر و دار مذاکره با طرف‌های غربی برای رسیدن به یک تفاهم بود، اسرائیلی‌ها از همه ابزارهای سیاسی و تبلیغاتی خود برای مانع‌تراشی بر سر راه توافق استفاده کردند و حتی زمانی هم که برجام به‌عنوان یک تفاهم‌نامه بین‌المللی از سوی طرفین مذاکره و نهاد‌های جهانی مورد توجه قرار گرفت، باز این صهیونیست‌ها بودند که از هر شیوه‌ای برای سنگ‌اندازی بهره بردند.

البته این کارشکنی‌ها در مسیر اجرای توافق هسته‌ ای نمود پیدا کرد و باعث شد غرب و اروپا به بهانه‌های مختلف از زیر بار عملیاتی کردن تعهدات خود شانه خالی کنند.

مجموعه‌ این توطئه‌ها در نهایت با روی کارآمدن دونالد ترامپ و خروج ایالات متحده از برجام به اوج خود رسید. با وجود همه این شواهد اما کسانی بودند که در دولت پیشین ادعای گفت‌وگو با کدخدا به‌عنوان تصمیم‌گیر اصلی داشتند و توافقی را امضا کردند که نتیجه مفیدی برای ایران نداشت.

اکنون جمهوری اسلامی به استناد همان تجربه تلخ گذشته پای میز مذاکرات حاضر می‌شود و از خواسته‌ قانونی و بحق خود مبنی بر لغو تحریم، گرفتن تضامین و راستی‌آزمایی‌ها تاکید می‌‌کند.

ایران در مسیر تازه تعاملات بین‌المللی نشان داد در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی اعم از اروپا، غرب و رژیم اشغالگر قدس با قدرت و قوت ایستادگی‌ می‌کنند و به هیچ وجه از مطالبات مشروع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. به‌صراحت اعلام می‌کنیم رژیم اشغالگر قدس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما حتما حق خود را مطابق با منافع ملی می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها