رونق فروش بلیت سفر اربعین در بازار سیاه

عکس نوشت | وزارت راه از دلالان شکست خورد!

گزارش جام‌جم آنلاین از بهم‌ریختگی در مدیریت سفر زائران اربعین

رونق فروش بلیت سفر اربعین در بازار سیاه | وزارت راه از دلالان شکست خورد!

زائران اربعین برای تهیه بلیط سرگردانند و این درحالیست که وزارت راه به وعده دادن بسنده کرده است.
زائران اربعین برای تهیه بلیط سرگردانند و این درحالیست که وزارت راه به وعده دادن بسنده کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۳۱

به گزارش جام‌جم آنلاین، بسیاری از مراجعه کنندگان به تارنمای شرکت‌های هواپیمایی با اختلال این سیستم مواجه شده‌اند و همین مساله باعث سرگردانی زائران اربعین شده است.

چندی پیش بود که مقامات دولتی از ساماندهی وضعیت مراکز فروش بلیت هواپیما بویژه در ایام منتهی به اربعین سخن گفتند و نسبت به تجهیز ناوگان هوایی برای انتقال زائران اطمینان دادند اما از چند روز اخیر علاوه بر بروز اختلال در سایت‌ اغلب شرکت‌های هواپیمایی و همچنین متوقف شدن فروش بلیت‌‌ برای متقاضیان، کم کم دلالان مثل همیشه با جدیت وارد میدان آمدند و بار دیگر بازار سیاه فروش بلیت براه افتاد که قیمت‌ها با نرخ مصوب مراکز رسمی تفاوت بسیار داشت. معضلی که البته در چنین مواقعی بارها از سوی ناظران هشدار داده می‌شد اما برغم همه وعدهایی که در این زمینه از سوی مسئولان ذیربط داده می‌شد باز هم تکرار شد.

هجدهم مردادماه بود که وزیر راه‌وشهرسازی گفت: فروش دلاری بلیت هواپیما فعلاً ممنوع است... قیمت بلیت هواپیما همان شش میلیون تومان و قطار هم فعلاً ۲۵۰هزار تومان است..." همچنین ۲۲مرداد در ‌اولین جلسه‌ ستاد پروازهای اربعین ۱۴۰۱ که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران صنعت حمل ونقل هوایی برگزار شد، مقرر شد عرضه بلیت پروازهای اربعین، فقط از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی انجام شود و فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکیشن‌ها ممنوع اعلام شد.

با وجود اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر عرضه بلیت پروازهای اربعین برای بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریور از دوازدهم شهریورماه، بررسی‌ها حاکی از بروز اختلال در سایت اغلب شرکت‌های هواپیمایی بود. این در حالی بود که سازمان هواپیمایی کشور عرضه بلیت را فقط از طریق سایت شرکت ها و دفاتر مرکزی مجاز اعلام کرده بود و به همین واسطه بسیاری از متقاضیان برای تهیه بلیت پروازهای اربعین به تارنماهای مذکور مراجعه کردند اما به گفته مسئولان افزایش تقاضا موجب از دسترس خارج شدن سایت اغلب شرکت‌ها شده و یا در اغلب روزها سایت شرکت‌ها اعلام می‌کنند که بلیت موجود نبود!

در چنین شرایطی، رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره وضعیت نابسامان فعلی در حوزه فروش بلیت و گرانی آن گفت: امسال تقاضای سفر با هواپیما از سوی زائران افزایش پیدا کرده و این در حالی است که ناوگان ما در آن حدی نیست که به همه خواسته‌ها پاسخ دهد.

نماینده نظنز ادامه داد: اگرچه سازمان هواپیمایی کشور تلاش کرد تا با محدود کردن پروازهای خارجی، ناوگان هوایی را برای زائران اربعین آماده کند اما در شرایط کنونی این سازمان توان لازم را برای پاسخگویی به این تعداد زائر ندارد.

وی تنها راه چاره را بهیه سازی زیرساخت صنعت هواپیمایی دانست و گفت: دست اندرکاران اجرایی با تمام توان برای بهبود شرایط تلاش می کنند اما تا ناوگان هوایی تجهیز نشود رفع این معضل ممکن نیست.

کمال علیپور خنکداری نماینده قائمشهر هم در گفت و گو با جام جم با اشاره به جلسات نمایندگان مجلس با مسئولان هواپیمایی در کمیسیون اجتماعی برای ساماندهی وضعیت پروازها و فروش بلیت به زائران اربعین داشتند، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای ارائه شده افزایش تعداد پروازها بود و تصمیم گرفته شد که روزانه برای انتقال زائران ۲۰۰ پرواز در نظر گرفته شود و همچنین بلیت هواپیما هم بین شش میلیون دویست تا شش میلیون سیصد تومان در نظر گرفته شود. البته مسئولان هواپیمایی معتقد بودند که این مبلغ بسیار کم است چون صرفنظر از موضوع بنزین، در قبال خدماتی که ارائه می شود مبالغ زیادی به صورت دلاری اخذ می شود با این وصف تصمیم مبنی بر دریافت همان مبلغ شش میلیون تومان بود.

وی افزایش متقاضی برای سفر اربعین و فاصله زیاد بین عرضه و تقاضا را یکی از دلایل کمیابی بلیت دانست و گفت: در چنین شرایطی دلالان از فرصت استفاده می‌کنند و زمنیه برای سوءاستفاده آنها فراهم می شود.

به این ترتیب روشن است که فعلا وزارت راه از دلالان شکست خورده و نابسامانی در تهیه بلیت، فرصت را در اختیار گردانندگان بازار سیاه قرار داده است.

آیا پس از اربعین، نهادهای نظارتی و مجلس به موضوع ناکارآمدی مدیران وزارت راه در مدیریت سفر زائران اربعین ورود خواهند کرد؟ افکارعمومی منتظر پاسخ به این سوال خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها