استاندار ایلام با تاکید براینکه زیرساخت‌ها در مرز زرباطیه رضایت بخش است گفت:۹۰ درصد تفاهم نامه های سفر به استان واسط اجرایی شده است
کد خبر: ۱۳۷۹۲۸۶
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛  حسن بهرام نیا استاندار ایلام در راستای تسهیل در تردد زوار با  جمیل المیاحی استاندار واسط عراق در پایانه مرزی مهران دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار ضمن تشکر از همکاری خوب همتای عراقی در امور اربعین خواستار مشارکت و همکاری بیشتر در جهت تسهیل بیشتر در تردد زوار شد و گفت: خوشبختانه با تعامل خوب فی مابین بسیاری از موانع برداشته شده است و امروز شاهد وضعیتی به مراتب بهتر از گذشته هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر به استان واسط عراق، مسایل و مواردی در رابطه با مشکلات زوار مطرح شد، اظهار داشت: البته امروز عمده آن مسائل حل شده و در این مدت باقی مانده تا اربعین باید تمام تلاش ها در جهت تسهیل بیشتر در تردد زوار بکار گرفته شود.

وی افزود: نکته ای که برای هر دو کشور مهم است، موضوع مواکب بوده که در دو روز گذشته به دلیل وقفه سنگین حجمی از کامیون های حامل تجهیزات مواکب اعزامی به عراق در پشت مرزها مانده و ضرورت دارد با توجه به خدمات رسانی به زائران در کشور همسایه، هر چه سریع‌تر این مشکل با افزایش عوامل ترخیص، برطرف شود.

بهرام نیا همچنین از اعلام آمادگی برای تأمین برق مورد نیاز در پایانه زرباطیه خبر داد و افزود: باید با بسیج امکانات و خدمات شرایط آسان و راحتی را برای سفر زائران فراهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بعد از سفری که به استان واسط عراق داشتیم و مذاکرات و تفاهم‌نامه هایی ایجاد شد الحمدالله ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.
 
تمام مسیر زوار چراغانی و نورانی شده است

وی اضافه کرد: همچنین تشکر می کنم که در کمتر از ۲ ماه دیدار با استاندار واسط عراق الان مشاهده می کنیم تمام مسیر زوار چراغانی و نورانی شده است و زائر عزیز ما برای عبور شبانه هیچ مشکلی ندارد.

رئیس ستاد اربعین استان از آمادگی مرز زرباطبه برای استقبال از زوار خبر داد و گفت: در اینجا  آب خنک، تغذیه به اندازه کافی، غذای گرم و از همه مهم تر ماشین ها جهت عبور زائران به وفور وجود دارد و من از اهتمام دولت کشور عراق و استاندار واسط برای این تدارکات خوب تشکر ویژه دارم.

دکتر جمیل المیاحی استاندار واسط عراق نیز در این دیدار به مشکل کامیون های حامل تجهیزات مواکب اعزامی به عراق اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل بکار خواهیم گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: روند تردد ورود زائران به کشور عراق از مرز زرباطیه بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

استاندار واسط در پایان تاکید کرد: همه توان و تلاش خود را برای رفع  کندی سفر زوار بکار خواهیم بست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها