«بهروز بهشتی» فعال سیاسی رسانه ای در یادداشتی به بحران انرژی همزمان با نزدیکی به شروع فصل سرما در اروپا و آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۱۳۷۹۲۳۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین؛ «بهروز بهشتی» فعال سیاسی رسانه ای در یادداشتی به بحران انرژی همزمان با نزدیکی به شروع فصل سرما در اروپا و آمریکا پرداخت:

شرکت ها و کارخانه جات به صورت دومینو وار در حال تعطیل شدن هستند. مقامات دولتی و رسانه ها هر کدام به نوعی چگونگی استفاده از اقلام خوراکی کپک زده و وسایل فرسوده گرمایشی را به طور مستقیم و غیرمستقیم تبلیغ می کنند. کار به صادرات و انبار کردن ذغال و نفت و هیزم برای زمستان کشیده است. حالا شعله اعتراضات هر روز بیشتر از گذشته نسبت به این وضعیت در سطح خیابان های قاره سبز زبانه می کشد. آژیر خطر بحران انرژی در کنار کمبود غلات در جهان غرب به صدا در آمده و این بحران هر روز ابعاد تازه ای پیدا می کند.

حالا دوران حفظ ظاهر و ژست خونسردی رهبران اروپا و آمریکا به پایان رسیده و علاوه بر جدال های لفظی با یکدیگر، کلافه از وضعیت کنونی و وحشت زده از سرمای سختی که در انتظارشان است به دنبال راهی برای فرار از این بحران بزرگ می گردند. یک روز به زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای خاتمه و پذیرش شروط روسیه و توافق با این کشور برای اتمام جنگ فشار می آوردند و روز دیگر از مقامات ایرانی درخواست وساطت برای پادر میانی برای کوتاه آمدن روس ها می کنند.

اشتباه محاسباتی تروئیکای اروپایی و آمریکا در تحریم کشورهای دیگر باعث شده تا امروز برای برچیده شدن همان تحریم ها ناچار به امتیازدهی برای انجام توافق هسته ای میان خود و ایران و پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین شوند. به خطر افتادن امنیت انرژی و نیاز مبرم اروپا و آمریکا در این زمینه به ایران باعث شده است تا دیپلمات های غربی این روزها برای احیای توافق هسته ای بیش از پیش برای اخذ رضایت ایرانی ها تلاش کرده تا شاید از راه احیای توافق بتوانند بخشی از این سرمای سخت را به گرما تبدیل کنند تا از سر به فلک کشیدن قیمت انرژی جلوگیری شود.

با پیش رفتن رویه کنونی تجربه سرمای بسیار سخت و جان فرسا برای غربی ها اجتناب ناپذیر می باشد و عصر یخبندان در انتظار جهان غرب است... 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها