آذربایجان غربی یکی از شهرهایی است که سالانه با صادرات یک میلیون تن سیب به کشورهای دیگر رکورد میزند که امسال با صادر کردن یک میلیون و 285 هزار تن سیب درختی رکورد خودرا نیز خواهد شکست.
آذربایجان غربی یکی از شهرهایی است که سالانه با صادرات یک میلیون تن سیب به کشورهای دیگر رکورد میزند که امسال با صادر کردن یک میلیون و 285 هزار تن سیب درختی رکورد خودرا نیز خواهد شکست.
کد خبر: ۱۳۷۹۱۰۷

هیچ شکی در تولید مرغوب ترین و با کیفیت ترین سیب در کشورمان نیست اما معظلی که با آن روبرو هستیم، استراتژی فروش و صادرات این محصولات میباشد.

متاسفانه شاهد آن هستیم که سیب مرغوب کشورمان توسط دلالان این حوزه به قیمت ناچیزی از کشاورزان خریداری میشود و با قیمت گزافی به کشورهای دیگر صادر میگردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرده است: از آغاز فصل برداشت سیب، سهم زیادی از باغ های بارور در استان آذربایجان غربی به صورت منظم از طریق گمرک به کشورهایی نظیر: افغانستان، عراق، ازبکستان و غیره صادر میشود و هر ساله این روند رو به افزایش نیز میباشد.

وی همچنین از شرایط موجود و معظلاتی که سد راه صادرات سیب به کشورهای همسایه همانند: تعهد ارزی و مسائل سیاسی، کمبود کانتینرهای یخچال دار برای حمل و نقل، سورت و بسته بندی و سایر عوامل گله گذاری کرده است و عنوان کرده تا زمانی که این مشکلات از سر راه صادرات محصولات با کیفیت ایرانی برداشته نشود، اوضاع به همین منوال می گذرد.

مرتبط بخوانید: کارتن و جعبه بسته بندی سیب صادراتی

چرا کشورهایی مثل عراق در حال واردات از کشور ترکیه میباشند؟

کشورهایی مثل عراق و ازبکستان که شرایط اقلیمی مناسبی برای تولید محصولاتی مثل میوه و صیفی جات مختلف نداشته و یا با نداشتن قدرت سیاسی هم نمیتوانند با ترکیه مقابله کنند، ناچار اند که برای تامین نیازهای حیاتی و اساسی خود با این کشور همکاری کنند.

هدف اصلی ترکیه آن است که کشورهایی همانند عراق بخش اصلی نیازهایشان را از این کشور تامین کنند تا با ورود ارز به کشورشان سود کلانی به جیب بزنند.

یکی از دلایل روی آوردن به واردات از ترکیه، داشتن سیاست گذاری های معقول و تعهدهایی در زمینه صادرات میباشد. این کشور با وضع کردن شرایط ساده و آسان در گمرک خود باعث افزایش صادرات کشورش شده است و به همین دلیل کشورها تمایل دارند که از ترکیه بیشتر محصول وارد کشورشان کنند.

یکی دیگر از نکاتی که اکنون بسیار اهمیت پیدا کرده است صنعت بسته بندی میباشد. به اندازه ای که چاپ و بسته بندی در کشوری مثل ترکیه در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، این سیستم در ایران دچار رکود میباشد. برای درک بهتر از باغ داران حوزه میوه و صیفی جات سخن میگوییم.

یک باغ دار و کشاورزی را در نظر بگیرید که در طی مدت زمان آغاز فصل کشت و برداشت به چه میزان برای یک محصول خوب و درجه یک زحمت می کشد و از شروع فصل، کار وی آغاز شده و تا زمان برداشت ادامه دارد.

آبیاری منظم، کود دهی مناسب، سرکشی مداوم برای بررسی روند رشد، مواجه شدن با بلایای طبیعی از قبیل سیل، تگرگ و راه حل هایی برای مقابله با آنها همگی از جمله کارهایی هستند که یک تولید کننده و کشاورز به صورت همیشگی با آن روبرو است.

حال این کشاورز بعد از تحمل انواع و اقسام مشکلات و سختی ها زمانی که وقت فروش محصولاتش میرسد، شرایط فروش را بسیار سهل و آسان می پندارد و از دست های پشت پرده دلالان و سودجویان خبر ندارد. ولی اگر با اندکی تامل و آگاهی پیدا کردن، راه و روش های دیگر را برای عرضه محصولاتش انتخاب کند هرگز ناراضی نخواهد بود و به زحماتش به خوبی پاسخ داده خواهد شد.

راه حلی برای کوتاه تر شدن دست سودجویان و مافیای میوه و صیفی جات!

راز مورد توجه قرار گرفتن بسته بندی های صادراتی سیب در آذربایجان غربی

یکی از راه حل هایی که کشاورزان و باغ داران میتوانند امتحان کنند که البته افراد با تجربه سال هاست در حال استفاده از این روش برای برندینگ محصولاتشان هستند، بهره گیری از بسته بندی است.

واسطه هایی که میوه و صیفی جات مرغوب و درجه یک را با قیمت های مفت و ناچیز از چنگ کشاورزان در می آورند و آنها را با بسته بندی های شیک و با کیفیت به کشورهای دیگر صادر کنند.

حال یک سوال: آیا واقعا خود کشاورز نمیتواند محصولاتش را با بسته بندی شیک و جذاب، بدون داشتن واسطه صادر کند؟!

مسلما میتواند! اما متاسفانه نداشتن آگاهی و دانش کافی در زمینه بازاریابی باعث شده فکر کنند که صادرات به کشورهای دیگر چه کار عجیب و سختی است و برای آنکه میوه هایشان فاسد یا خراب نشود با هر قیمت آنها را به فروش می رسانند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه اشاره کرده است که کشورهای عراق و ازبکستان تعرفه سیب صادراتی به کشورشان را لغو کرده اند.

این بدین معناست که کشاورزان و باغ داران میتوانند به راحتی بدون دردسر محصولات خود را به فروش برسانند.

همچنین استاندار آذربایجان غربی در دیدار از مدیران حوزه کشاورزی استان، برای ساماندهی سیب درختی ابراز کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده است که صادرکنندگان و کارخانجات مستقیم از کشاورزان خرید کنند.

وی اعلام کرد که اگر قرار باشد سودی از این بخش باشد باید به جیب بهره بردار برود و با نشان دادن یک چشم انداز درست و بلند مدت به کشاورزان و باغ داران از اینگونه سودجویی ها جلوگیری شود.

چه نوع بسته بندی هایی باعث فروش بیشتر سیب صادراتی خواهد شد؟

راز مورد توجه قرار گرفتن بسته بندی های صادراتی سیب در آذربایجان غربی

شاید با خواندن این مقاله، کشاورزان و باغ داران به این نتیجه برسند برای کسب سود بیشتر و فروش فوق العاده تنها راه حل مفید که میتوان از آن استفاده کرد، سفارش و خرید بسته بندی ایست که بار را تا رسیدن به مقصد سالم نگه دارد و باعث جلب نظر مشتریان و مصرف کنندگان نیز شود.

اولین و مهم ترین اصل برندینگ، با کیفیت بودن کالاهایی است که صادر میشوند. در کنار کیفیت خود محصول، داشتن یک بسته بندی مناسب از دیگر فاکتورهای یک برند معتبر است.

بنابراین، در اوایل صادرات برندتان ممکن است سود های آنچنانی نصیبتان نشود ولی به مرور زمان، با جا افتادن برند در میان مردمان کشور مقصد میتوانید به راحتی فروش فوق العاده داشته باشید و سود خوبی را کسب نمایید.

بسته بندی های میوه و صیفی جات در انواع چوبی و کارتنی تولید می شوند اما بهترین نوع آن  که موجب خرابی یا آسیب به محصول نمی گردد و بعلاوه خود آن نیز سالم و جذاب باقی می ماند، پک های کارتنی میباشند.

کارتن سیب صادراتی در انواع سه لایه و پنج لایه تولید میشوند و در ردیف های تک رج  و دو رج میتوان سیب را درون آنان بسته بندی کرد.

زمانی که سیب دو رج درون جعبه چیده میشود، بین سیب ها میتوان مقوای کرافت نازک قرار داد تا در حین جابچایی بهم برخورد نکرده و له نشوند و یا به اصطلاح زده دار نشوند که این موضوع باعث افت قیمت سیب در بازار خواهد شد.

این بسته بندی ها دارای خاصیت چاپ پذیری بسیار بالایی می باشند که میتوان هرگونه طرح و رنگی روی آنان چاپ کرد. بسته بندی های کارتنی در دو نوع کارتن فلکسویی و کارتن لمینتی تولید میشوند که معمولا برای صادرات نوع لمینتی کاربرد بهتری دارد.

کارتن های لمینتی با نداشتن محدودیت در طرح و رنگ، جذاب ترین بسته بندی بشمار آمده که میتوان با آنها هم رضایت مشتریان را جلب کرد و هم بار را سالم به مقصد رساند.

خلاصه مطالب آنکه سیب ایرانی در شهر آذربایجان غربی طرفدران بسیاری از کشورهای همسایه دارد. این میوه مفید و خوشمزه در فصل کشت آن سفارشات زیادی برای صادرات دارد.

بنابراین، داشتن یک بسته بندی مناسب که بتواند آن ها را سالم به کشور مقصد برساند و با بسته بندی های زیبا و جذاب باعث فروش بیشتر شود، در امر صادرات الزامی است.

صادر کنندگان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ و بسته بندی از شرکت های مختلف در این حوضه مشورت کسب نمایند. شرکت های از جمله کارتن سازی آوین پک، زرین کارتن، کارتن پک و از این قیبل شرکت های با در نظر گرفتن شرایط صادرات و آنالیز بازار هدف میتواند بهترین بسته بندی ها را برای برند شما تولید نمایند.

 شما میتوانید با مراجعه به وب سایت رسمی این شرکت با جستجوی نام آنها در گوگل، استعلام قیمت آنلاین انجام دهید و در صورت هر گونه سوال با کارشناسان فروش تماس حاصل نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها