هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | خلاصه بازی صنعت نفت 1 - نفت مسجد سلیمان 2

هفته پنجم لیگ‌برتر در تب‌وتاب رقابت ۴تیم مدعی برگزار می‌شود

نبرد در صدر

آنچه که در هفته چهارم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران دیدیم اصلا امیدوارکننده نبود. در هفته اخیر رقابت‌ها فقط ۹ گل رد و بدل شد که آماری بد و منفی به شمار می‌آید. با این‌که تعداد کم گل‌های هفته گذشته بدبینی زیادی را نسبت به لیگ این فصل به وجود آورده، اما هفته جدید می‌تواند جایی برای اتفاقات جدید باشد.
کد خبر: ۱۳۷۹۰۰۶
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
تعداد گل‌های بیشتر و شاید بازی‌های بسیار زیباتر. امروز هفته پنجم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران شروع می‌شود و شاهد برگزاری هفت دیدار خواهیم بود.

هوادار– پرسپولیس؛ آرام و ناآرام
یحیی و شاگردانش به صدر رسیده‌اند و هرگز نمی‌خواهند به این راحتی آن را به تیم دیگری بدهند. برای این‌که به این صدرنشینی ثبات ببخشند باید تیم هوادار را ببرند، هواداری که با سرمربی‌اش ساکت الهامی کوتاه بیا نیست. تقابل هوادار و پرسپولیس در واقع تقابل دو سرمربی ناآرام و آرام است، یک طرف ساکت الهامی و یک طرف دیگر هم یحیی گل‌محمدی. سرمربی سرخ‌ها هفته گذشته با تیمش پیروزی مهمی را مقابل صنعت نفت آبادان به دست آورد که منجر به صدرنشینی آن‌ها شد. نکته مهم دیگر باز‌شدن پای لوکادیو به گل آن هم در دومین بازی‌اش برای سرخ‌ها بود. حالا می‌گویند لوکادیوی یک میلیون دلاری برای بازی این هفته آماده‌تر است ضمن این‌که شیخ دیاباته کلی شوق بابت نخستین بازی برای پرسپولیس دارد. توپ سرخ‌ها پرِ پر است و همین هم خوش‌بینی و هم بدبینی به همراه دارد. خوش‌بینی بابت این‌که پرسپولیس با قدرت و با سرعت به سمت مدعی شماره یک بودن پیش می‌رود و بدبین از این لحاظ که همه را یاد پرسپولیس اوایل دهه۸۰ می‌اندازد، همان پرسپولیسی که علی پروین درباره‌اش گفت ستاره‌هایش کاغذی هستند. آن پرسپولیس در پایان همان لیگ به مقام پنجم رسید. حالا حضور این تعداد ستاره و بازیکن گران‌قیمت در ترکیب سرخ‌ها آن خاطرات را یادآوری می‌کند. اما حتی اگر چنین هم باشد که بازیکنان پرسپولیس فعلا روی کاغذ ستاره هستند، اما از جدیت برخی از بازیکنان این تیم برای تمرکز روی پرسپولیس و فوتبال نباید گذشت، نمونه‌اش مهدی عبدی که گفته برای موفقیت تیمش تا مدت‌ها، دیگر فعالیتی در فضای مجازی نخواهد داشت.
پرسپولیس به دنبال سومین برد لیگ‌برتر است. آن‌ها تا اینجای لیگ هم گل نخورده‌اند و بهترین خط دفاعی را داشته‌اند. از سویی حضور توامان دیاباته و لوکادیو امید‌ها را چند برابر کرده است. گل محمدی برنامه خود را هم برای استفاده از لوکادیو مشخص کرده و قرار است این هلندی یک میلیون دلاری محور تمام ضدحمله‌های پرسپولیس در این فصل باشد.
نکته یک: شیخ دیاباته با پیراهن شماره ۲۵ به میدان خواهد رفت، پیراهنی که زمانی متعلق به مرحوم مهرداد میناوند بود. البته شیخ دیاباته همین پیراهن را قبلا در بنونتوی ایتالیا به تن داشته است. کارت بازی او هم صادر شده، اما یحیی گفته که او هنوز آماده نیست و بازی نمی‌کند.
نکته دو: بازی تیم‌های پرسپولیس تهران و هوادار تهران در جریان هفته پنجم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور در ورزشگاه دستگردی و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.
نکته سه: دیدار رفت دو تیم در فصل گذشته ۲ بر ۲ مساوی تمام شد و نتیجه مساوی در دیدار برگشت اینبار بدون گل رقم خورد. جایگاه دو تیم در جدول رده بندی: هوادار (۸) و پرسپولیس (۱)

پر از جذابیت
هفته پنجم پر از دیدار‌های هیجان‌انگیز است که یکی از آن‌ها می‌تواند دربی اصفهان باشد به شرط آن‌که دو تیم تن به یک بازی تمام دفاعی ندهند. سپاهان که صدر را تقریبا راحت از دست داد این هفته برای بازگشت به موقعیت خوب هفته‌های قبل تلاش می‌کند هر چند مقابل همشهری خود کار بسیار سختی در پیش دارد. سپاهان و ذوب‌آهن هم اکنون رتبه‌های سوم و دهم جدول را در اختیار دارند. تیم امیر قلعه‌نویی یعنی گل‌گهرسیرجان نیز برای آن‌که نشان دهد یک مدعی تمام عیار است باید ملوان را ببرد و البته که به نظر می‌رسد کار چندان سختی هم ندارد. گل‌گهر در رتبه ششم جدول قرار دارد و برای رده‌های بالاتر جدول برنامه‌ریزی کرده است، اما ملوان قعرنشین فقط به جدایی از پله شماره شانزدهم می‌اندیشد.
از دربی جنوبی‌ها یعنی تقابل صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان هم که بگذریم به یکی دیگر از دیدار‌های بزرگ هفته می‌رسیم، فولاد با مس رفسنجان. شاگردان نکونام این هفته شانس صدرنشینی دارند. این اتفاق می‌افتد؟
تقابل مهدی رحمتی و قربان بردیف به عنوان سرمربیان دو تیم آلومینیوم و تراکتور بسیار جالب است. تراکتور اگر این مسابقه را هم ببازد آنگاه به هوادارانش به شکلی واضح نشان می‌دهد که تمام هم و غم خود را روی فانوس به دست بودن گذاشته است. البته که آلومینیوم هم فاصله‌ای تا قعر ندارد. به هر حال هفته جذابی برای فوتبال در راه است به شرط آن‌که تیم‌ها مثل هفته قبل به فاز دفاعی فرو نروند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها