روایتی از دیداری صمیمانه با قادر طهماسبی، شاعر

قصه شنیدنی «سبکبالان خرامید و رفتند»

در استقبال از فیلم‌سینمایی «غریب»

باشد که باز بینیم دیدار آشنا را

درخشش فیلم «موقعیت‌مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و محصول سیمافیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر که با محوریت زندگی و رزمندگی برادران شهیدباکری ساخته شد، توجهات به ظرفیت‌های عظیم و مفغول‌مانده شخصیت‌های ملی و چهره‌های جبهه و جنگ و مقاومت را افزایش داد و در همین مدت کمتر از یک سال، باعث شده عزم تولید چنین فیلم‌های مهم و استراتژیک قوت و شتاب بیشتری بگیرد.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۹۷
نویسنده علی رستگار - گروه فرهنگ و هنر
یکی از مهم‌ترین نمونه‌های این همت و اراده مثال‌زدنی، ساخت فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که نخستین تصویر از آن روز گذشته رونمایی شد و اولین نمایش آن هم بهمن امسال و در چهل و یکمین جشنواره فیلم‌فجر خواهدبود. غریب به مقطعی از زندگی شهید محمد بروجردی در دوران پیش از آغاز جنگ می‌پردازد.

بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی

نقش شهید محمد بروجردی را بابک حمیدیان بازی می‌کند؛ انتخابی که هم به دلیل شباهت‌های چهره و تقویت آن با گریم و هم به دلیل توانایی بازیگری، مناسب به‌نظر می‌رسد. به جز این‌ها حمیدیان با وجود بازی در نقش‌های مختلف، نقش‌هایی در حال و هوای جبهه و جنگ را در کارنامه دارد و نشان داده چنین شخصیت‌هایی را باورپذیر و تاثیرگذار بازی می‌کند. خیلی‌ها حمیدیان را اولین بار با بازی در نقش رحمان فیلم «قدمگاه» به یاد می‌آورند، اما نخستین حضور سینمایی این بازیگر، نقشی کوتاه در فیلم جنگی «مزرعه پدری» (رسول ملاقلی‌پور) بود. نکته جالب دیگر این‌که این فیلم، اولین حضور سینمایی یک بازیگر نام آشنای دیگر هم بود، هادی حجازی‌فر که اسم او پانزدهمین اسم در فهرست بازیگران در تیتراژ پایانی بود و اسم حمیدیان هم هفدهمین اسم؛ و باز از نکات تقدیری و قابل اشاره این‌که هر دو سال‌ها بعد، بازیگر نقش دو نفر از مهم‌ترین فرماندهان جنگ شدند؛ حجازی‌فر در «ایستاده در غبار» نقش احمد متوسلیان را بازی کرد و حالا هم حمیدیان بازیگر نقش شهید محمد بروجردی است.

فیلم‌های دیگر درباره فرماندهان شهید

به جز پروژه شهید بروجردی، خبر می‌رسد آثار سینمایی و تلویزیونی دیگری درباره فرماندهان شاخص و شهدای جنگ تحمیلی در راه است؛ فیلم‌هایی درباره شهید علی‌اکبر شیرودی، سردار شهید حسین همدانی، شهید علی هاشمی، شهید محمدابراهیم همت و شهید مهدی زین‌الدین و شهدای غواص عملیات کربلای۴ از جمله این آثار هستند که در صورت تولید همه آن‌ها و رسیدن به چهلمین جشنواره فیلم فجر، شاهد یکی از مهم‌ترین دوره‌های این رویداد خواهیم بود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها