اعلام جزئیات ثبت نام و تمدید خبرنگاران در درگاه ملی
واجدان شرایط، پیامک هدیه اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

اعلام جزئیات ثبت نام و تمدید خبرنگاران در درگاه ملی

کد خبر: ۱۳۷۸۸۶۵
نویسنده محمد احمدی - تهیه‌کننده
مهم‌ترین نکته برای رونق دائمی تلویزیون در کنار الزام به تنوع گونه، می‌تواند استفاده از افراد توانمند و نخبه بدون خط و مرز باشد. افراد توانا و خبره‌ای داریم که در تئاتر و سینما و شبکه خانگی کار کرده‌اند و بسیار علاقه دارند برای تلویزیون کار کنند و اغلب‌از نظر مالی نیز افراد قانعی هستند. خیلی خوب می‌شود برای بهبود کیفی و افزایش تنوع در تلویزیون از این هنرمندان استفاده کرد.

حضور مجدد امتحان پس داده‌هایی که در دهه‌های گذشته سریال‌های پر‌مخاطبی را تولید کرده‌اند و باید برای آن‌ها و تجربه‌شان احترام قائل شد، از دیگر روش‌های کمک به ارتقای محصولات تلویزیونی است.

به‌روز شدن موضوعات سریال‌های تلویزیونی نیز به نوبه خود می‌تواند عامل جلب مخاطب باشد. تهیه‌کننده و کارگردان باید بدانند که مخاطب تلویزیون دوست دارد سوژه‌های‌تر و تازه و جدید را در سریال‌ها و برنامه‌ها ببیند.
در فیلمنامه‌ها باید این مسائل روز گنجانده شود و نویسندگان و پژوهندگان سوژه، به دنبال مسائل مبتلابه جامعه رفته و با انجام تحقیقات کافی و به‌اندازه، هر سوژه را به قدر کفایت بپرورند و سپس وارد داستان کنند.
ساختاری حرفه‌ای درست و نوع نگاه مبتنی بر انعکاس مسائل مختلف اجتماعی در سریال‌ها، از دیگر جنبه‌های بسیار مهم در سریال‌سازی تلویزیونی است. مخاطب تلویزیون در روزگار ما که دوران غلبه فضای مجازی است دیگر به هر کیفیتی تن نمی‌دهد و هر محتوای بی‌کیفیتی را قبول‌نمی‌کند.

به هر حال تک‌تک ما ایرانیان کم یا زیاد ساعاتی از روز را در برابر تلویزیون هستیم و می‌گردیم تا بهترین برنامه‌ها را انتخاب کنیم، ولی اگر این برنامه و محتوای دلخواه در تلویزیون خودمان نباشد چاره‌ای نیست جز رفتن در گوشی و چرخ زدن در فضلی مجازی که عمدتا هم بطالت است.

سازندگان آثار تلویزیونی سعی کنند با لحاظ استاندارد‌های محتوایی-بصری کاری کنند که مخاطب در هر ساعت از شبانه‌روز که سراغ تلویزیون آمد باز هم محصول قابل قبول برای استفاده داشته باشد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها