آئین رونمایی از ۵۰ طرح شهرداری با اعتبار یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان و معاونان، فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۴۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، آئین رونمایی از ۵۰ طرح شهرداری با اعتبار یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان و معاونان، فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری برگزار شد.

 

سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان در ابتدای آئین رونمایی از طرح‌های شهری به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری پرداخت و اظهار کرد: فاز نخست جاده سیلو که ادامه کمربندی جنوب شهر است و بازگشایی ادامه بلوار جام جم به پروژه‌های مهم ترافیکی نقش ارزنده‌ای در تسهیل عبور و مرور شهروندان و بهبود ترافیک شهری داشته که سعی می‌شود فازهای بعدی این پروژه‌ها نیز پیگیری شود.

وی با اشاره به افتتاح ۵۰ پروژه شهرداری سمنان، افزود: اجرای بخشی از شبکه فاضلاب شهری، توسعه شبکه آب خام شهر، ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب، بازپیرایی میادین، پیاده‌روها و اصلاح مهندسی معابر شهر، فاز اول توسعه مرکز تولیدات فضای سبز در پارک سوکان و احداث زمین چمن مصنوعی و زمین بازی کودکان در محله شترخان از پروژه‌های آماده افتتاح شهرداری سمنان هستند.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: آسفالت‌ریزی در سطح مناطق و خیابان‌های اصلی شهر با متراژ حدود ۵۰۰ هزار مترمربع، اجرای هفت کیلومتر فیبر نوری، اجرای کف‌سازی تکیه پهنه و پیاده روی مقابل امامزاده یحیی (ع)، اجرای کف‌سازی تکیه و محور عباسیه، مرمت بادگیر محلات، احداث باند شمالی بلوار قاضی طباطبایی، تکمیل و بهره برداری میدان وصال و احداث میدان در تقاطع بلوار شریف واقفی و باهنر از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح شهرداری سمنان هستند.

مرتضی‌نژاد با اشاره به تکمیل فاز نهایی بوستان بلد، مرمت بوستان آبشار و تکمیل بوستان مهر در حوزه فضای سبز به عنوان پروژه‌های قابل بهره برداری، تاکید کرد: ایجاد و بهره برداری از سامانه "معراج" آرامستان وادی السلام، رونمایی از سامانه و اپلیکیشن جامع "سمنان من" و ایجاد سامانه تاکسی درون شهری از مهمترین پروژه‌های شهرداری سمنان در حوزه شهر هوشمند و الکترونیک محسوب می‌شود.

در ادامه علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در آئین رونمایی از ۵۰ طرح شهرداری سمنان گفت: تامین آب پایدار به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه شهر سمنان، محل عبور آزاد راه حرم تا حرم و جاده معلمان-سمنان در راستای توسعه شهر سمنان و تبدیل سمنان به قطب گردشگری مذهبی و حمایت از ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در سمنان از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان سمنانی است که با همراهی استانداری سمنان تحقق خواهد یافت.

وی افزود: تالار مرکزی سمنان از جمله طرح‌هایی است که مراحل اجرایی آن کند پیش می‌رود و خواسته شهروندان این است که برای اجرای آن جهت بهره‌برداری هر چه سریع‌تر اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطر نشان کرد: سمنان، نامزد کسب عنوان شهر خلاق سفال ایران و پایتخت کتاب ایران است که حمایت‌های استانداری سمنان می‌تواند در کسب این عناوین موثر باشد.

همتی در ادامه تصریح کرد: طرح‌های محرک توسعه بسیاری از جمله زمین‌های ۲۶ هکتاری، ۵۰ هکتاری و همچنین اجرای طرح مسیر گردشگری آبگرم برای شهر سمنان وجود دارد که نیاز به همیاری و همراهی دارد.

وی در پایان گفت: نصب پل عابر شهرک روزیه از دیگر مواردی است که اجرای آن برای جلوگیری از حوادث منجر به فوت ضرورت دارد و امید می‌رود با همراهی استانداری سمنان اجرایی شود.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در این آئین با تقدیر از رهنمودها و حمایت‌های ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان اظهار کرد: اگر وفاق و صمیمیت بین اعضای شورای اسلامی شهر و کار جهادی کارکنان شهرداری نبود، افتتاح این طرح‌ها رقم نمی‌خورد.

وی افزود: اگر ۵۰ پروژه مختلف با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان در حوزه شهری در سمنان به بهره برداری می‌رسد، مرهون تلاش شبانه روزی و سخت‌کوشی پرسنل پرتلاش شهرداری سمنان و همراهی مردم شریف این شهرستان است.

استاندار سمنان با تقدیر از طراحی و راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی شهرداری سمنان، این حرکت شهرداری را در راستای شهر هوشمند خواند و بر استمرار این حرکت تاکید کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته تهیه واکسن، مردمی‌سازی یارانه‌ها، نهضت ملی مسکن، مبادله اقتصادی با همسایه‌ها، کاهش تورم، سیاست‌های خارجی، سفرهای استانی ریاست جمهوری به ۳۱ استان و … رقم خورد، اما مهمترین دستاورد دولت این بود که مقام معظم رهبری فرمودند دولت سیزدهم، امید و اعتماد به نظام اسلامی را زنده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات عمرانی در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اختصاص یافت و ۶۰۰ طرح عمرانی و اقصادی استان سمنان با اعتبار دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شد که اعتبار ۹۲ طرح از سفر ریاست جمهوری تأمین شد.

استاندار سمنان گفت: هفت هزار فقره وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با اقساط ۶۰ ماهه در سفر ریاست جمهوری به شهروندان پرداخت شد و با همراهی دولت مردمی دو هزار دستگاه اتوبوس شهرداری‌های کل کشور از یکی از واحدهای صنعتی استان سمنان به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان خریداری شد.

وی افزود: در این مدت ۴۷ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت و یک هزار و ۳۰۰ نفر به کار بازگشتند. همچنین ۲۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهرها جمع‌آوری شدند که ۴۱ درصد از آنان متعلق به خارج از استان هستند.

هاشمی با بیان اینکه تعداد اصناف شهر سمنان از میانگین کشوری بیشتر است، اظهار کرد: انتخاب مکان عبور آزادراه حرم تا حرم به گونه‌ای باشد که مسافران را به داخل شهر هدایت کند که از اصناف خرید کنند.

وی افزود: احداث تالار مرکزی سمنان در حال تکمیل و اعتبار آن تأمین می‌شود. اجرای پل شهرک روزیه کار خوبی است زیرا این نقطه بسیار حادثه‌خیز و خطرناک محسوب می‌شود.

استاندار سمنان در پایان خاطر نشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سه هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت است. برخی از شهروندان توان آورده اولیه ندارند و حل این موضوع در شورای عالی مسکن پیگیری می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان در این آئین اظهار کرد: باید در کل سال مانند هفته دولت تلاش و کوشش شود و این منش در دولت سیزدهم مشهود است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در هفته دولت، بر الگو بودن شهیدان رجایی و باهنر برای دولت‌مردان از نظر پرکار بودن و پایبندی به ارزش‌ها تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه خاطر نشان کرد: خدمت‌رسانی در آموزه‌های دینی ما به عنوان یک اصل مهم تلقی شده و گره‌گشایی از کار مردم به عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.‌

امام جمعه سمنان با تاکید بر توجه به پیوست‌های فرهنگی در اجرای نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: نیازهای فرهنگی مسکن مهر در گذشته خوب دیده نشد و کمبود پیوست‌های فرهنگی مانند مسجد دیده می‌شود. امید است در اجرای طرح نهضت ملی مسکن این کاستی‌ها رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه از تجربه‌های شهرها و استان‌های دیگر در ارتقای سرمایه‌گذاری، صادرات و اشتغال بهره‌گیری شود، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، هم آورده اولیه سنگین و هم سود ۱۸ درصد برای تسهیلات زیاد است. هدف این است که محرومین مسکن‌دار شوند و اگر نتوانند این مبالغ را پرداخت کنند، خانه را می‌فروشند و باز هم مسکن گران می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها