دیاباته، آخرین خرید قرمز‌ها برای خط‌حمله

... و حالا شیخ با پیراهن قرمز

کلا اخبار فوتبال ایران اینطور است که وقتی خبری با شدت تمام تکذیب می‌شود، باید این فرض را داشت که به احتمال زیاد محقق می‌شود. چند هفته پیش مسئولان باشگاه پرسپولیس هرگونه مذاکره یا احتمال خرید شیخ‌دیاباته را تکذیب کردند.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۱۹
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
اما اتفاقات این چند مدت طوری پیش رفت که روز گذشته بازگشت این مهاجم ۳۴ساله مالیایی و اضافه شدن به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی به خبر اول رسانه‌های ورزشی تبدیل شد.

هر زمان یک بازیکن خارجی به فوتبال ایران می‌آید این حرف زیاد شنیده می‌شود که چند هفته نیاز است تا او با حال و هوای فوتبال ایران آشنا شود. اما این موضوع چندان برای دیاباته صدق نمی‌کند. او در حالی با قراردادی یک‌ساله به جمع قرمز‌ها پیوسته که در لیگ‌های نوزدهم و بیستم در خط حمله استقلال بازی می‌کرد و حتی در اولین فصل حضورش توانست ۱۹گل در تمامی رقابت‌ها برای آبی‌ها بزند. او بعد از جدایی از استقلال به الغرافه قطر رفت و بار دیگر شاگرد استراماچونی شد. این مهاجم بلندقامت فصل گذشته در ۱۶بازی که برای تیم قطری انجام داد موفق به زدن ۱۱گل شد. پرسپولیسی‌ها امیدوارند زوج دیاباته و لوکادیا بتواند مشکل گلزنی چند فصل اخیر این تیم را تا حد زیادی حل کند. البته شیخ چند ماهی بازی نکرده و بعید است در بازی بعدی برای قرمز‌ها به میدان برود. از طرف دیگر، دیاباته را باید سومین بازیکن خارجی دانست که برای سرخابی‌ها بازی می‌کند. اولین بازیکن خارجی که برای هر دو باشگاه بازی کرد، هوار ملامحمد هافبک عراقی پرسپولیس در لیگ نهم بود که بعد از یک فصل حضور در این تیم به تیم اربیل عراق پیوست و بعد از آن به استقلال رفت. بازیکن بعدی الونگ الونگ کامرونی بود که بعد از سه فصل بازی برای پرسپولیس و سپس حضور در تیم‌هایی، چون سپاهان و پیکان، به استقلال پیوست. آخرین خارجی مشترک قبل از دیاباته هم گادوین منشا بود که بعد از حدود یک فصل و نیم حضور در پرسپولیس از این تیم جدا شد و مستقیما به جمع آبی‌ها پیوست. با این اوصاف دیاباته را باید اولین خارجی دانست که از استقلال به پرسپولیس آمده است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها