قیمت خودروی تولید داخل امروز جمعه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته کاهش یافت.
کد خبر: ۱۳۷۸۶۳۸

قیمت خودرو امروز جمعه در بازار کاهش یافت. قیمت خودرو نوسان دارد. واردات خودرو می تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد.کاهش یا افزایش نرخ ارز می تواند در قیمت خودرو تاثیرگذار باشد. آخرین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت انواع خودروهای تولید داخل امروز جمعه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد را در جدول زیر مشاهده می‌کنید که با توجه به آمار و قیمت نسبت به روز گذشته کاهش قیمت پیدا کرد.

نوع خودرو قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ دوگانه سوز ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا (تیپ ۱) ۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ساده ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو - ۶ دنده ۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو SLX ۴۰۵ ۳۳۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه سوز ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما ۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما ۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۵۰۸ ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H۳۰ ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر E۲ ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده‌ای ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو (S۷) ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل ۱,۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰
رنو کپچر ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی ویتارا اتومات ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده‌ای ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک ۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۷۸,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ پلاس ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای EX ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۱۹۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای R ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد گازسوز ۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد دیزل ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
آریو ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
چانگان CS۳۵ ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ ۱,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C۳ ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ پلاس ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار پلاس ۱۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا پلاس دنده‌ای ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا s دنده‌ای ۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۳۰۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G ۳۵۸,۰۰۰,۰۰۰
وانت پادرا پلاس ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای S ۲۲۱,۰۰۰,۰۰۰

جدیدترین قیمت خودرو ساخت ایران

به دلیل بلاتکلیفی در مذاکرات وین، بازار خودرو در وضعیت انتظاری و رکود قرار دارد. تا هنگام مشخص شدن نتیجه مذاکرات، بازار تغییر وضعیت نمی‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت. تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش ‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی شجاعی، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با تاثیر کاهش تولید خودروسازان بر قیمت خودرو در بازار گفت: به واسطه شیوه‌های فروشی که وجود دارد، اصلی‌ترین مولفه‌ای که بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، نرخ ارز است و سایر عوامل تاثیر کمتری در افزایش یا کاهش قیمت‌ها دارد.

او افزود: به دلیل بلاتکلیفی در مذاکرات وین، بازار در وضعیت انتظاری و رکود قرار دارد و هنگامی که نتیجه نهایی مذاکرات مشخص شود، بازار تغییر وضعیت می‌دهد.

چندی پیش نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت‌ها در بازار در روزهای گذشته گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، افزایش نرخ دلار بود. دلار در هفته‌های گذشته وارد کانال ۲۸ هزار تومان هم شده بود. اما دوباره افزایشی شد و به ۳۰ هزار تومان رسید. البته این افزایش نرخ دلار به دلیل سیگنال‌هایی است که از مذاکرات وین به سمت بازارهای ایران ارسال می‌شود و تمام بازارهای کشور را، از جمله طلا، سکه و خودرو تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس افزود: اگر همچنان سیگنال‌هایی که از مذاکرات ارسال می‌شود منفی باشد، باعث افزایش نرخ دلار و در نتیجه قیمت خودرو می‌شود. اما باید به این نکته توجه کرد که مردم همچنان در خرید خودرو تردید دارند و کمتر به سراغ خرید خودرو می‌روند.

جعفری در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها خودروسازان می‌توانند خودرو وارد کنند. همین عامل باعث شده است که در بازار با مقداری افزایش قیمت مواجه شویم.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد روند قیمتی در بازار در ادامه شهریورماه نه مثبت باشد و نه منفی. مگر اینکه بار دیگر اخبار مهمی از مذاکرات هسته ای منتشر شود و بازارها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

پیش بینی قیمت خودرو در ماه پیش‌رو

پیش بینی ریزش قیمت خودرو در مهرماه با این فرض مطرح شده که واردات خودرو در این ماه به حالت اجرا درآمده و تیراژ خودروسازان داخلی بالا می‌رود. رئیس اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با توجه به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات خودروسازان و تصویب آیین‌نامه خودرو، پیش بینی کرده که قیمت خودروها از آغاز نیمه دوم سال جاری به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

با اتفاق‌نظر میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، حدود یک میلیارد یورو برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است. با اجرایی شدن این فرایند و ورود خودروهای خارجی، مخصوصا خودروهای اقتصادی به بازار، میزان عرضه افزایش یافته و تناسب بیشتری با میزان تقاضا پیدا می‌کند. بدین ترتیب، قیمت خودرو به سبب ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا کمتر می‌شود.

البته پیش بینی ریزش قیمت خودرو در مهرماه توسط سازمان برنامه و بودجه، با توجه به دو فاکتور اصلی یعنی واردات خودرو و افزایش تیراژ خودروسازان انجام شده است. با این حال، موضوع مهم دیگری در این میان وجود دارد که می‌تواند روی قیمت خودروها و کلا تمام کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای تأثیر بگذارد، و آن نتایج حاصل از مذاکرات برجام است. هرگونه سیگنال منفی از سمت برجام موجب افزایش ارزش دلار شده و در ساده‌ترین حالت، خودروسازان با مشکل تیراژ مواجه می‌شوند.

با تمام این تفاسیر، وضعیت فعلی بازار هنوز هم در یک حالت باثبات و راکد باقی مانده است. اکثر خودروها با نوسان قیمت بسیار جزئی نسبت به هفته قبل مواجه بوده و ظاهرا فروشندگان و خریداران هنوز هم رغبت خاصی در انجام معاملات ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها