خبرگزاری رسمی سوریه از تداوم سرقت منابع نفتی این کشور توسط نظامیان اشغالگر آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۸۶۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، نظامیان اشغالگر آمریکایی به غارت و چپاول ثروت‌ها و منابع نفتی سوریه ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر آمریکایی در ادامه سرقت منابع نفتی سوریه ۹۸ تانکر حامل نفت این کشور را به خاک عراق منتقل کردند.

منابع محلی افزودند: نیروهای اشغالگر آمریکا نیز ۲۵ تانکر حامل نفت مسروقه سوریه را با همراهی خودروهای زرهی منتقل کرده بودند.

منابع محلی در حومه الیعربیه گفتند که یک کاروان متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکا متشکل از ۷۳ خودرو و تانکر نفت سرقتی، خاک سوریه را ترک کرد و از مسیر گذرگاه غیرقانونی الولید در حومه الحسکه وارد عراق شد.

این در حالی است که نظامیان اشغالگر آمریکا پیش از این هم ۱۲۳ تانکر نفت را از میادین الجزیره به سمت خاک عراق خارج کرده بودند.

این در حالی است که سعید فارس السعید، کارشناس و پژوهشگر مسائل امنیت ملی سوریه، پیش از این با تاکید بر اینکه آمریکا و ترکیه همچنان به تخریب و سرقت آثار باستانی سوریه ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: اشغالگران اخیراً آثار تاریخی حفرین و حومه آن را تخریب کرده‌اند.

السعید گفت: اشغالگران آمریکایی و نظامیان ترکیه به سرقت و غارت آثار باستانی، مشابه سرقت ثروت نفت سوریه ادامه می‌دهند.

وی افزود: جنگ تنها به کشتار مردم سوریه محدود نشده، بلکه آثار باستانی و زیرساخت‌ها را به شکلی وحشیانه تحت تأثیر قرار داده است، امری که باعث شده با سرقت آثار باستانی، بخش بزرگی از میراث باستانی سوریه را از دست بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها